Using Facebook as a digital marketing communication tool to improve the visibility of an association Case: Maahanmuuttajien perhe ja nuorten yhdistys (MPNY)
Mohamed, Aniza Abdirizak; Dawud, Ayesha (2019)
Lataukset:
Mohamed, Aniza Abdirizak
Dawud, Ayesha
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019060113992
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019060113992
Tiivistelmä
This Bachelor’s thesis has been commissioned by Maahanmuuttajien perhe ja nuorten yhdistys (MPNY association). The aim of the thesis was to increase MPNY’s visibility and awareness. The objective was to manage the Facebook page of the association and generate contents. The theoretical framework deals with digital marketing communication, social media, Facebook, as well as the impact of social media marketing and Facebook marketing communication for non-profit organizations. To collect relevant theories, literature review and current online sources were utilised.
The method of the thesis was functional study. To achieve the aim, Facebook marketing communication plan was designed and implemented so that it takes into account the target group of the association.
As a result of the study, the MPNY association has gained more awareness and visibility. The total likes of the MPNY Facebook page have grown from 120 to 134 and the total Facebook followers from 126 to 143. More people are visiting the association’s centre and five new members have joined the association. MPNY has been contacted by potential organizations that are considering cooperation and MPNY has also gained better funding opportunities. As a further recommendation, it is suggested that MPNY should maintain its Facebook presence by actively posting contents and taking advantage of other social media platforms in the future. Tämän opinnäytetyön toimeksiantajana oli Maahanmuuttajien perhe ja nuorten yhdistys (MPNY). Opinnäytetyön tavoitteena oli lisätä yhdistyksen näkyvyyttä ja tunnettavuutta. Opinnäytetyön tarkoituksena oli muokata yhdistyksen Facebook-sivustoa ja tuottaa sisältöä. Opinnäytetyön teoreettisessa viitekehyksessä käsitellään digitaalista markkinointiviestintää, sosiaalista mediaa, Facebookia, sosiaalisen median markkinoinnin ja Facebook markkinoinnin vaikutusta voittoa tavoittelemattomalle organisaatiolle. Aiheeseen liittyvää teoriaa kerättiin kirjallisuudesta sekä ajankohtaisista verkkolähteistä.
Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena työnä. Tavoitteen saavuttamiseksi, laadittiin Facebook markkinointiviestintäsuunnitelma. Suunnitelmassa ja sen toimeenpanossa huomioitiin yhdistyksen kohderyhmä.
Opinnäytetyön tuloksena MPNY-yhdistys on saanut enemmän tunnettavuutta ja näkyvyyttä. Yhdistyksen Facebook sivun tykkäykset ovat nousseet 120:sta 134:än. Yhdistyksen Facebook-sivuston seuraajien kokonaismäärä oli aikaisemmin 126 ja muutoksen jälkeen seuraajien määrä on 143. Opinnäytetyön myötä MPNY:n keskuksen tilojen kävijämäärä on kasvanut huomattavasti ja yhdistys on saanut viisi uutta jäsentä. Myös potentiaaliset yhteistyöorganisaatiot harkitsevat yhteistyötä ja yhdistys on saanut rahoitusmahdollisuuksia. Jatkoehdotuksena ehdotetaan yhdistystä ylläpitämään Facebook-sivustoa aktiivisesti, muun muassa tuottamalla ja jakamalla sisältöjä. Lisäksi yhdistyksen tulee hyödyntää lähitulevaisuudessa myös muita sosiaalisen median kanavia.
The method of the thesis was functional study. To achieve the aim, Facebook marketing communication plan was designed and implemented so that it takes into account the target group of the association.
As a result of the study, the MPNY association has gained more awareness and visibility. The total likes of the MPNY Facebook page have grown from 120 to 134 and the total Facebook followers from 126 to 143. More people are visiting the association’s centre and five new members have joined the association. MPNY has been contacted by potential organizations that are considering cooperation and MPNY has also gained better funding opportunities. As a further recommendation, it is suggested that MPNY should maintain its Facebook presence by actively posting contents and taking advantage of other social media platforms in the future.
Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena työnä. Tavoitteen saavuttamiseksi, laadittiin Facebook markkinointiviestintäsuunnitelma. Suunnitelmassa ja sen toimeenpanossa huomioitiin yhdistyksen kohderyhmä.
Opinnäytetyön tuloksena MPNY-yhdistys on saanut enemmän tunnettavuutta ja näkyvyyttä. Yhdistyksen Facebook sivun tykkäykset ovat nousseet 120:sta 134:än. Yhdistyksen Facebook-sivuston seuraajien kokonaismäärä oli aikaisemmin 126 ja muutoksen jälkeen seuraajien määrä on 143. Opinnäytetyön myötä MPNY:n keskuksen tilojen kävijämäärä on kasvanut huomattavasti ja yhdistys on saanut viisi uutta jäsentä. Myös potentiaaliset yhteistyöorganisaatiot harkitsevat yhteistyötä ja yhdistys on saanut rahoitusmahdollisuuksia. Jatkoehdotuksena ehdotetaan yhdistystä ylläpitämään Facebook-sivustoa aktiivisesti, muun muassa tuottamalla ja jakamalla sisältöjä. Lisäksi yhdistyksen tulee hyödyntää lähitulevaisuudessa myös muita sosiaalisen median kanavia.