Back Office -toiminnon kehittäminen sähkötuotteelle
Selesniemi, Veli-Matti (2010)
Selesniemi, Veli-Matti
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010061512195
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010061512195
Tiivistelmä
Y ritysten välinen kilpailu luo haasteita tehtävien kustannus tehokkaalle suorittamiselle ja lisäarvon tuottamiselle asiakkaille. Sisäisien prosessien kehittäminen luo mahdollisuuksia taloudelliselle kannattavuudelle ja mahdollisesti luo jopa uusia palveluita.
Tämän tutkimustyön tavoitteena oli selvittää Back Office -toiminnon käyttöönottamisella saatuja hyötyjä Eltel
Networks Pohjoinen Oy:n sähkötuotteelle ja etsiä uusia kehitysnäkökulmia sekä selkiyttää käytössä olevia toimintamalleja ja käsitteitä.
Tutkimustyön teoriaosassa avataan Back Office- ja Front Office -käsitteitä sekä prosesseja. Selkiytetään asiakkaan
osallistumista palveluprosessiin ja tarkastellaan prosesseissa tapahtuvaa arvon muodostumista. Työn empiirinen
osio koostuu kyselytutkimuksen toteuttamisesta organisaation esimies- ja johtohenkilöille. Saatujen tulosten perusteella
on muodostettu yhteenveto sekä pohdinnat kehityskohteiden esittämiseksi.
Tämän tutkimustyön tavoitteena oli selvittää Back Office -toiminnon käyttöönottamisella saatuja hyötyjä Eltel
Networks Pohjoinen Oy:n sähkötuotteelle ja etsiä uusia kehitysnäkökulmia sekä selkiyttää käytössä olevia toimintamalleja ja käsitteitä.
Tutkimustyön teoriaosassa avataan Back Office- ja Front Office -käsitteitä sekä prosesseja. Selkiytetään asiakkaan
osallistumista palveluprosessiin ja tarkastellaan prosesseissa tapahtuvaa arvon muodostumista. Työn empiirinen
osio koostuu kyselytutkimuksen toteuttamisesta organisaation esimies- ja johtohenkilöille. Saatujen tulosten perusteella
on muodostettu yhteenveto sekä pohdinnat kehityskohteiden esittämiseksi.