Markkinointisuunnitelma Kuulo- ja apuvälinepalvelulle
Eerikkilä, Riku (2019)
Lataukset:
Eerikkilä, Riku
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019060414556
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019060414556
Tiivistelmä
Opinnäytetyönä tehtiin markkinointisuunnitelma yritykselle Kuulo- ja apuvälinepalvelu. Tarkoituksena oli luoda pohja markkinoinnille jonka perusteella lähdetään markkinointia rakentamaan eteenpäin. Markkinointisuunnitelman tavoitteena on luoda näkyvyyttä yritykselle sekä toimialalle.
Teoriaosuudessa käytiin läpi markkinoinnin analysointia sekä erilaisten markkinointikeinojen hyödyntämistä. Teoriassa käytiin läpi myös yrityksen mahdollisia markkinointikeinoja ja -kanavia. Näistä käytiin läpi yrityksen kannalta tärkeimpiä ja mahdollisesti käyttöön otettavia keinoja. Teoriassa käytiin läpi hieman markkinoinnin suunnittelua sekä markkinointisuunnitelman toteuttamista. Läpi käytiin myös verkkomarkkinoinnin kannalta keskeisiä kanavia ja hieman markkinointipsykologiaa. Tietoperusta koostuu markkinointisuunnittelusta sekä markkinointisuunnitelman luomisesta, e-markkinoinnista, markkinointipsykologiasta sekä markkinoinnin eri kilpailukeinoista.
Toiminnallisessa osassa mietittiin lähtökohta analyysiä hyödyntäen, että mikä on yrityksen tilanne tällä hetkellä kilpailijoihin ja toimialaan nähden. Yrityksestä tehtiin myös SWOT-analyysi jolla mitattiin yrityksen vahvuudet, heikkoudet, mahdollisuudet sekä mahdolliset uhat. Toiminnallisessa osassa käytiin läpi myös kohderyhmät, markkinoinnin kilpailukeinojen hyödyntäminen ja mahdollisesti käytettävät markkinointikanavat.
Markkinointisuunnitelma on tarkoitus ottaa yrityksessä käyttöön vuoden 2019 keväällä. Markkinointi jatkuu läpi koko vuoden 2019 jonka jälkeen markkinoinnin tuloksia tarkastellaan ja arvioidaan. Markkinointia sekä markkinointisuunnitelmaa lähdetään kehittämään tästä eteenpäin.
Teoriaosuudessa käytiin läpi markkinoinnin analysointia sekä erilaisten markkinointikeinojen hyödyntämistä. Teoriassa käytiin läpi myös yrityksen mahdollisia markkinointikeinoja ja -kanavia. Näistä käytiin läpi yrityksen kannalta tärkeimpiä ja mahdollisesti käyttöön otettavia keinoja. Teoriassa käytiin läpi hieman markkinoinnin suunnittelua sekä markkinointisuunnitelman toteuttamista. Läpi käytiin myös verkkomarkkinoinnin kannalta keskeisiä kanavia ja hieman markkinointipsykologiaa. Tietoperusta koostuu markkinointisuunnittelusta sekä markkinointisuunnitelman luomisesta, e-markkinoinnista, markkinointipsykologiasta sekä markkinoinnin eri kilpailukeinoista.
Toiminnallisessa osassa mietittiin lähtökohta analyysiä hyödyntäen, että mikä on yrityksen tilanne tällä hetkellä kilpailijoihin ja toimialaan nähden. Yrityksestä tehtiin myös SWOT-analyysi jolla mitattiin yrityksen vahvuudet, heikkoudet, mahdollisuudet sekä mahdolliset uhat. Toiminnallisessa osassa käytiin läpi myös kohderyhmät, markkinoinnin kilpailukeinojen hyödyntäminen ja mahdollisesti käytettävät markkinointikanavat.
Markkinointisuunnitelma on tarkoitus ottaa yrityksessä käyttöön vuoden 2019 keväällä. Markkinointi jatkuu läpi koko vuoden 2019 jonka jälkeen markkinoinnin tuloksia tarkastellaan ja arvioidaan. Markkinointia sekä markkinointisuunnitelmaa lähdetään kehittämään tästä eteenpäin.