Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Student engagement to online studying in higher education

Havia, Satu (2019)

Avaa tiedosto
Thesis.pdf (720.4Kt)
Lataukset: 


Havia, Satu
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019060414806
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on digitaalisten oppimisympäristöjen kehittäminen opiskelijoiden sitouttamisen näkökulmasta. Tämän opinnäytetyön toimeksiantajana on Hollannissa sijaitseva Breda ammattikorkeakoulu. BUasilla on tavoitteena lisätä opintotarjontaan enemmän verkko kursseja, ja tämän opinnäytetyö tarkoitus on selvittää, kuinka sitä voitaisiin kehittää, jotta opiskelijat sitoutuisivat siihen paremmin. Opinnäytetyön tavoitteena on löytää niitä elementtejä, joilla verkko kursseja voitaisiin kehittää sitouttamisen näkökulmasta.
Teoria osuus muodostuu oppimisympäristöistä ja oppimisen kehityksestä, motivoinnista ja sitouttamisesta korkeakouluissa sekä digitaalisten opintojen eri osa alueista. Tietopohjassa käsiteltiin jo tiedossa olevia tietoja aiheista, jotta lukijan on helpompi ymmärtää tutkimuksen tuloksia. Lisäksi tuloksia voi vertailla tietopohjaan erojen ja yhtäläisyyksien huomaamiseksi.
Tutkimusaineiston hankintaan käytettiin kahta kvalitatiivista menetelmää. Pää menetelmänä oli puolistrukturoitu haastattelu, jonka tavoitteena oli kartoittaa opiskelijoiden ajatuksia ja toiveita verkko opinnoista sekä omia, hyviä ja huonoja, kokemuksia niistä. Havainnointia käytettiin tukevana menetelmänä haastatteluille. Havainnoinnin tarkoitus oli selvittää, onko haastattelijan tuntemisella etukäteen merkitystä, haastattelu tavan tai paikan valintaan. Lisäksi havainnoinnin avulla tutkittiin, onko haastattelijan tuntemisella etukäteen merkitystä vastausten syvällisyyteen tai ylipäätään haastatteluun osallistumiseen.
Saatujen tulosten ja johtopäätösten perusteella voidaan todeta, että vuorovaikutuksella ja opettajien motivoinnilla on suuri merkitys oppilaiden sitouttamiseen. Opiskelijat kokevat myös lähitapaamiset erittäin tärkeiksi, erityisesti aloittaessaan verkko-opinnot ensimmäistä kertaa. Lähitapaamiset koettiin myös hyvin sitouttavana elementtinä. Nämä tulokset ja johtopäätökset osoittavat eri elementtejä, jotka tulee huomioida verkko-opintoja suunnitellessa ja kehittäessä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste