Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Viraalimarkkinointikampanjan toteutus Laurea-ammattikorkeakoulun Vantaan alueyksikön opiskelijamarkkinoinnissa

Kallioinen, Jenni; Räsänen, Pekka (2010)

 
Avaa tiedosto
opinnaytetyo_kallioinen_rasanen.pdf (558.8Kt)
Lataukset: 


Kallioinen, Jenni
Räsänen, Pekka
Laurea-ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010092713250
Tiivistelmä
Kevään 2009 ammattikorkeakoulujen yhteishaussa Laurea-ammattikorkeakoulun Vantaan ‎alueyksikössä kokeiltiin ensimmäistä kertaa sähköistä Internetissä tapahtuvaa viraalimarkki‎nointikampanjaa uusiopiskelijamarkkinoinnissa. Kampanja toteutettiin kehittämispäällikkö Satu ‎Hyökin alaisuudessa Laurean Vantaan alueyksikön mediatuottajan ja markkinointiassistenttien ‎toimesta.‎

Opinnäytetyön tavoitteena on selvittää, kuinka hyvin kevään 2009 viraalimarkkinointikampanjassa ‎onnistuttiin ja kuinka hyvin kampanjalla tavoitettiin potentiaalisia opiskelijoita. Kampanjan ‎onnistumista mitattiin sekä kampanjatuloksia analysoimalla että vertaamalla kampanjalla ‎tavoitettujen henkilöiden yhteystietoja (sähköpostiosoitteita) kevään 2009 ammattikorkeakoulujen ‎yhteishaun hakijatietoihin. Lisäksi kevään 2009 viraalimarkkinointikampanjan tuloksia verrattiin ‎kevään 2010 vastaavaan kampanjaan.‎

Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään viestintää, sen murrosta Internetin aikakaudella sekä ‎Internetin mahdollistamia uusia markkinointiviestinnän muotoja, jotka luovat pohjan opinnäytetyön ‎tutkimusosalle, jossa tutkittiin Laurean ensimmäistä viraalimarkkinointikampanjan toteutusta. ‎

Opinnäytetyön tuloksena syntyi analyysi kevään 2009 viraalimarkkinointikampanjan onnistumisesta. ‎Tärkeimpänä tuloksena kevään 2009 viraalimarkkinointikampanjasta selvisi, että kahdeksan ‎kampanjaan osallistunutta haki Laureaan kevään 2009 ammattikorkeakoulujen yhteishaussa. ‎Tuloksien ja tavoitteiden pohjalta voidaan todeta, että kevään 2009 viraalimarkkinointikampanjassa onnistuttiin. ‎

Kevään 2010 kampanjaraporttien pohjalta on myös ennustettavissa, että kevään 2010 kampanjan ‎ja kevään 2010 ammattikorkeakoulujen yhteishaussa hakeneiden välinen lukumäärä tulee ‎olemaan entistä suurempi. Kevään 2009 ja 2010 kampanjoiden tulosten kautta opinnäytetyössä ‎analysoitiin syitä, miksi kevään 2010 kampanja todennäköisesti onnistui paremmin ja koottiin ‎jatkotutkimusehdotuksia mahdollisten tulevien viraalimarkkinointikampanjoiden paremman ‎menestymisen takaamiseksi.‎
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste