Henkivakuutuksen korvausprosessin parantaminen
Kolehmainen, Maija (2019)
Kolehmainen, Maija
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019060716086
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019060716086
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia If Vahinkovakuutus Oyj:lle henkivakuutuksen korvausprosessin parantamista. If Vahinkovakuutus Oyj on pohjoismainen vahinkovakuutusyhtiö, joka ei voi tarjota henkivakuutuksia. Henkivakuutukset myönnetään joko Mandatum Lifen tai Keskinäinen Vakuutusyhtiö Kalevan kautta. If kuitenkin hoitaa korvausprosessin henkivakuutuksissa.
Tutkimusmenetelmänä opinnäytetyössä käytettiin kvalitatiivista tutkimusmenetelmää ja evaluaatiotutkimusta. Tutkimusaineistoina käytin kolmen eri vakuutusyhtiön verkkosivuja, joiden pohjalta vertailin henkivakuutuksen korvausprosessia.
Tutkimuksen perusteella löytyi kehitysehdotuksia, miten vakuutusyhtiö voisi toimia korvausprosessin yhteydessä. Kehittämisehdotukset ja niiden haasteet ovat kuvattuna opinnäytetyön lopussa.
Tutkimusmenetelmänä opinnäytetyössä käytettiin kvalitatiivista tutkimusmenetelmää ja evaluaatiotutkimusta. Tutkimusaineistoina käytin kolmen eri vakuutusyhtiön verkkosivuja, joiden pohjalta vertailin henkivakuutuksen korvausprosessia.
Tutkimuksen perusteella löytyi kehitysehdotuksia, miten vakuutusyhtiö voisi toimia korvausprosessin yhteydessä. Kehittämisehdotukset ja niiden haasteet ovat kuvattuna opinnäytetyön lopussa.