Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Artesaani-tuotemerkin imago kuluttajien kokemana

Vääriskoski, Mari (2009)

Avaa tiedosto
Microsoft Word - oppari0402.pdf (584.8Kt)
Lataukset: 


Vääriskoski, Mari
Laurea-ammattikorkeakoulu
2009
Creative Commons License
Creative Commons Attribution-NoDerivs 1.0 Suomi
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200902041343
Tiivistelmä
Idea opinnäytetyöhön syntyi työharjoittelujaksoillani Primulan Leipomot Oy:n palveluksessa. Yhdessä Primulan Leipomot Oy:n markkinointipäällikön kanssa päädyimme tulokseen, että Artesaani-tuotemerkistä voisi tehdä imagotutkimuksen. Artesaani-tuotteet kuuluvat niin kutsuttuun premium-leivän segmenttiin, joka on Suomessa vielä melko pieni. Premium-tuotteiden ostaminen ja kuluttaminen ovat kuitenkin koko ajan nousussa, joten kuluttajien mielipiteillä on suuri merkitys.

Opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää, minkälainen imago Artesaani-tuotemerkillä on kuluttajien mielestä. Tarkoituksena on myös tutkia, kuinka kuluttajien määrittelemä imago vastaa tuotemerkin taustalla olevan yrityksen Primulan Leipomot Oy:n määrittelemää Artesaani-tuotemerkin identiteettiä.

Opinnäytetyön teoriaosassa, kyselylomakkeen suunnittelussa sekä vastausten luokittelussa on hyödynnetty David A. Aakerin mallia tuotemerkin identiteetistä. Mallia on sovellettu siten, että siitä on poimittu Artesaani-tuotemerkin kannalta tarpeellisimmat osat vastaamaan tutkimuksen tarpeita.

Tutkimus tehtiin jakamalla kyselylomakkeita niille kauppakeskus Sellon K-Citymarketin ja Prisman leipäosastojen asiakkaille, jotka ilmaisivat halukkuutensa osallistua kyselyyn. Kyselylomakkeita jaettiin yhteensä 500 kappaletta, joista täytettyjä kyselylomakkeita palautui 109 kappaletta. Vastaukset analysoitiin kysymys kerrallaan luokittelemalle ne sopiviin ryhmiin.

Saadut tulokset ovat täysin Primulan Leipomot Oy:n käytössä, ja niitä voidaan hyödyntää tulevissa kampanjoissa, tuotevalikoiman suunnittelussa sekä muissa markkinoinnillisissa tarkoituksissa. Saadut tulokset koskien Artesaani-tuotemerkkiä ja tuotteita olivat pääsääntöisesti erittäin positiivisia ja niiden perusteella kyselyyn vastanneet henkilöt luottavat Artesaani-tuotemerkkiin ja tuotteisiin. Selville saatiin myös, että tuotemerkin identiteetti ja imago vastaavat toisiaan hyvin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste