Haku
Viitteet 1-10 / 12
Korkeakouluopettajien osaamiskartoitus suunnannäyttäjänä osaamisen kehittämiselle
(Oulun ammattikorkeakoulu, 2023)
Korkeakoulussa toimivien opettajien osaamista on tärkeää kartoittaa ja sitä edelleen kehittää osaamiskartoituksen tulosten pohjalta. Tässä artikkelissa kuvataan sote-alan opettajien osaamisen mittarin kehittämisen prosessista ...
Sote-alan opettajien osaaminen ja sen kehittäminen on korkeakoulun kilpailuvaltti
(Oulun ammattikorkeakoulu, 2023)
Sosiaali- ja terveysalan opettajana toimiminen vaatii monipuolista osaamista ja osaamisen jatkuvaa kehittämistä. Tässä artikkelissa kuvataan Oulun ammattikorkeakoulun Sosiaali- ja terveysalan yksikön osaamisen johtamisen ...
Yhteinen on enemmän: hanketoimijoiden yhteistyöllä uudistuvaa osaamista
(Oulun ammattikorkeakoulu, 2021)
Artikkelissa kuvataan Oulun ammattikorkeakoulun sosiaali- ja terveysalan ESR-rahoitteisten hankkeiden välisen yhteistyön kehittämistä ja kehittämisehdotuksia hanketyöskentelyn prosessien sekä rakenteiden kehittämiseen ja ...
ICT-ala lähti tuunaamaan työtään aivoterveellisemmäksi
(Oulun ammattikorkeakoulu, 2021)
Itsensä johtaminen on keskeinen työelämätaito ja elämäntaito. Itsensä johtaminen sisältää tavoitteellisuuden, tietoisuuden omasta suorituksesta ja itsensä palkitsemisen sekä vastuun omasta työkyvystä. Aivoterveyden ...
Työn merkityksellisyys motivoi hoito-, opetus- ja ICT-alalla
(Oulun ammattikorkeakoulu, 2022)
Motivoituneet työntekijät ovat organisaatioiden tärkein voimavara. Työmotivaatiolla on suora yhteys työn tuottavuuteen sekä työntekijän ja koko työyhteisön työhyvinvointiin. Tässä artikkelissa tarkastellaan, mitkä tekijät ...
”Joku, jolle puhua” – nuoret kaipasivat keskusteluapua koronarajoitusten aikana
(Oulun ammattikorkeakoulu, 2022)
Nuorten psyykkisen hyvinvoinnin heikentyminen ja lisääntyneet mielenterveyden häiriöt ovat olleet laajasti esillä mediassa koronavirusepidemian aikana. Useat eri tahot ovat tuottaneet tutkimustietoa koronarajoitusten ja ...
Informaatioergonomiaa kehittämällä kohti aivoterveellistä ICT-alan työtä
(Oulun ammattikorkeakoulu, 2022)
Viime vuosien aikana lähes kaikessa työssä informaatiokuormitus on lisääntynyt voimakkaasti. Informaatioylikuormituksen tiedetään lisäävän stressiä, heikentävän muistia sekä yleisesti työhyvinvointia ja työn tuottavuutta. ...
Covid-19-pandemia vauhditti terveysalan harjoittelun kehittämistä
(Oulun ammattikorkeakoulu, 2021)
HARKKA – Harjoittelusta työelämään muuttuvissa terveysalan toimintaympäristöissä -hankkeessa kehitetään harjoitteluympäristöjä ja -käytäntöjä sekä harjoittelun ohjausta. Terveysalan opiskelijoiden harjoittelut ja harjoittelujen ...
Sairaanhoitajakoulutus verkossa – utopiaa vai mahdollista?
(Oulun ammattikorkeakoulu, 2022)
Uudistuva yhteiskunta ja työelämä luovat paineita ammatilliselle opetukselle, jonka tehtävänä on valmistaa ammattilaisia ja osaajia tulevaisuuteen. Tieteen ja teknologian kehitys vaikuttavat kaikkeen työelämään ja siten ...
Uniongelmat ovat yleisiä sosiaali- ja terveysalan opiskelijoilla
(Oulun ammattikorkeakoulu, 2023)
Artikkelissa kerrotaan sosiaali- ja terveysalan opiskelijoiden unesta ja siihen liittyvistä tekijöistä. Artikkeli perustuu opinnäytetyöhön, jonka aineisto on kerätty Webropol-kyselytyökalun avulla laaditulla kyselytutkimuksella. ...