Verkkokaupan visuaalinen suunnittelu
Lappalainen, Armi (2019)
Lappalainen, Armi
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019061016389
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019061016389
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee verkkokaupan visuaalista suunnittelua. Työn tavoitteena on selkeyttää visuaalisen suunnittelun peruselementtejä ja toimia tietopakettina yrittäjille, jotka toteuttavat verkkokauppansa itse. Toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena on toteuttaa verkkokauppa sisustustuotteiden verkkokaupalle.
Tietoperustassa käsitellään brändin merkitystä ja sen ilmentämistä verkkokaupassa, verkkokaupan visuaalisen suunnittelun peruselementtejä ja digitaalista typografiaa. Opinnäytetyöhön sisältyy drag-and-drop -toimintaperiaatteellisten verkkokauppaalustojen vertailu.
Opinnäytetyössä on esitetty laaja kuvaus verkkokaupan visuaalisesta suunnittelusta. Toiminnallisen osuuden lopputuloksena oli visuaalisesti vahva verkkokauppa, joka toteutettiin alustavertailussa monipuolisimmaksi todetulle Squarespace alustalle.
Tietoperustassa käsitellään brändin merkitystä ja sen ilmentämistä verkkokaupassa, verkkokaupan visuaalisen suunnittelun peruselementtejä ja digitaalista typografiaa. Opinnäytetyöhön sisältyy drag-and-drop -toimintaperiaatteellisten verkkokauppaalustojen vertailu.
Opinnäytetyössä on esitetty laaja kuvaus verkkokaupan visuaalisesta suunnittelusta. Toiminnallisen osuuden lopputuloksena oli visuaalisesti vahva verkkokauppa, joka toteutettiin alustavertailussa monipuolisimmaksi todetulle Squarespace alustalle.