Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

KIINTEISTÖJEN HALLINNOINNIN NYKYTILA ASUKKAIDEN NÄKÖKULMASTA - kyselytutkimus YIT Service, Pietari

Saarelainen, Sara (2010)

 
Avaa tiedosto
saarelainen_sara.pdf.pdf (1.631Mt)
Lataukset: 


Saarelainen, Sara
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010112415394
Tiivistelmä
Talouden kehitys on mahdollistanut myös kiinteistömarkkinoiden kehityksen, joka on uudistanut myös kiinteistöjen hallinnointia. Hallinnointiyhtiö huoltaa ja isännöi kiinteistöjä. Pietarissa ja Moskovassa toimiva YIT Service on kiinteistöjen hallinnointiyhtiö, joka toimi tämän työn tilaajana.
Tämän tutkimuksen tavoitteena oli selvittää asukkaiden mielipiteitä yrityksen palveluita kohtaan. Tutkimus on kvantitatiivinen ja se toteutettiin kyselylomakkeella. Kyselylomake jaettiin viiteen uuteen YIT:n rakentamaan kiinteistöön Pietarin alueella. Kysely tehtiin kesä-heinäkuussa 2010. Kiinteistöissä asuu yhteensä noin 3000 ihmistä ja heistä kyselyyn vastasi 150 ihmistä. Vastausprosentiksi jäi 5 %:a. Tutkimustuloksia voidaan pitää suuntaa antavina.
Tutkimuksessa analysoitiin sekä monivalintakysymysten että avoimien kysymysten vastauksia. Työssä kerrotaan myös yleisesti Venäjän ja Pietarin taloustilanteen kehityksestä ja nykytilasta. Kyselyyn vastanneista 75 %:a oli muuttanut viimeisteltyyn asuntoon ja 25 %:a viimeistelemättömään asuntoon.
Asuttaminen oli sujunut hyvin 44 %:lla ja kohtalaisesti 29 %:lla vastanneista. Rappukäytävien siisteyteen oli tyytyväisiä 44 %:a ja ei lainkaan tyytyväisiä 11 %:a asukkaista. YIT Servicen palvelun laatuun erittäin tyytyväisiä oli 5 %:a, tyytyväisiä 59 %:a, ja melko tyytyväisiä 23 %:a. Kokonaisuutena asukkaat olivat palveluihin tyytyväisiä, mutta vastauksista löytyy kiinteistökohtaisia eroja. Mahdollisten tulevien tutkimuksien tuloksia voidaan verrata tähän tutkimukseen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste