Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sosiaalisen median hyödyntäminen Laurea Lohjan markkinoinnissa

Nykänen, Sami; Pussinen, Joonas (2010)

 
Avaa tiedosto
opinnaytetyo_nykanen_pussinen.pdf (1.535Mt)
Lataukset: 


Nykänen, Sami
Pussinen, Joonas
Laurea-ammattikorkeakoulu
2010
Creative Commons License
Creative Commons Attribution-NoDerivs 1.0 Suomi
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010112515513
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoite oli tutkia sitä, miten Laurea Lohja voi markkinoinnissaan hyödyntää ‎sosiaalista mediaa ja sen tarjoamia mahdollisuuksia. Tutkimuksessa keskeisintä oli selvittää ‎sosiaalisen median nykytila Laureassa Lohjalla ja se, miten sitä tulisi kehittää. Sosiaalisen median ‎merkitys markkinointikanavana on muuttunut yhä tärkeämmäksi ja tämä on luonut tarpeen ‎tällaiselle tutkimukselle.‎

Teoreettinen viitekehys rakentuu pääasiassa web 2.0:n, sosiaalisen median ja digitaalisen ‎markkinoinnin ympärille. Tutkimuksessa esitellään myös kohdeorganisaation kannalta ‎merkittävimmät sosiaalisen median työvälineet ja miten niitä voitaisiin hyödyntää Laurea Lohjan ‎markkinoinnissa. ‎

Tutkimuksessa vertailtiin sitä, miten yritykset ja organisaatiot eri toimialoilla hyödyntävät ‎sosiaalista mediaa markkinoinnissaan. Tutkimusmenetelmänä oli benchmark ja tutkimuksen ‎tuloksia analysoitiin matriisitaulukon avulla. Sosiaalisen median nykytilaa ja merkitystä kartoitettiin ‎myös haastattelemalla Laurea Lohjan kehittämispäällikköä.‎

Tutkimuksen tuloksena havaittiin, että sosiaalisen median hyödyntäminen erityisesti ‎koulutusorganisaatioissa vaihtelee merkittävästi. Tutkimus osoitti, että Laurea Lohjan sosiaalisen ‎median hyödyntämisessä havaittiin kehittämiskohteita joillakin osa-alueilla. Yhtenä merkittävänä ‎kehittämiskohteena havaittiin johdonmukaisen sosiaalisen median käyttöönoton strategian ‎puuttuminen. Vertailussa muihin toimijoihin oli merkittävää huomata kuitenkin, että sosiaalisen ‎median hyödyntäminen Laureassa Lohjalla oli kohtalaisella tasolla. ‎

Tutkimuksen tulosten perusteella saatiin selkeitä kehitysehdotuksia, siitä miten sosiaalista mediaa ‎voitaisiin hyödyntää tehokkaammin Laurea Lohjan markkinoinnissa. Pääpaino kehitysehdotuksissa ‎on sosiaalisessa mediassa tapahtuvan markkinoinnin selkeyttämisessä ja johdonmukaisen ‎strategian luomisessa. ‎

Jatkotutkimuksena voitaisiin kehitysehdotuksien pohjalta luoda selkeä strategia sille, miten ‎sosiaalisessa mediassa tapahtuvaa markkinointia kehitetään. Lisäksi jatkotutkimuksena voitaisiin ‎luoda mittaristo sosiaalisessa mediassa tapahtuvan markkinoinnin seurantaan ja kehittämiseen. ‎
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste