Markkinointisuunnitelma Case: Suutari T:mi Kolehmainen
Willberg, Antton (2019)
Willberg, Antton
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019061316861
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019061316861
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on laatia Suutari T:mi Kolehmaiselle markkinointisuunnitelma sosiaaliseen mediaan ja yrityksen verkkosivuille. Aloitustilanteessa yritys on toteuttanut markkinointiviestintää vähäisesti ja sille on luotu verkkosivut kymmenen vuotta sitten. Yrityksen markkinointiviestinnän tavoitteena on saada uusia asiakkaita sekä kasvattaa näkyvyyttä, tunnettavuutta sekä informoida suutaritoiminnan hyödyistä. Markkinointi suunnataan alle 30-vuotiaille potentiaalisille asiakkaille.
Opinnäytetyö on luonteeltaan toiminnallinen. Työ on jaettu kahteen eri osuuteen: teoriaosuuteen ja toiminnalliseen osuuteen. Teoriaosuudessa käydään läpi markkinointisuunnitelman osa-alueet ja käytännön osuudessa otetaan teoria käytäntöön. Opinnäytetyön aikana on haastateltu kokenutta suutariyrittäjää, otettu valokuvia yrityksen tuotteista ja suunniteltu uudet nykyaikaiset verkkosivut.
Yritystoiminnan pääasiakaskunta on yli viisikymmentävuotiaita, joten markkinointi on suunnattu nyt nuoremmille sosiaalisen median käyttäjille. Kuluttajat ovat kiinnostuneet koko ajan enemmän ympäristöön liittyvistä asioista.
Sosiaalisen median ratkaisussa on pyritty sellaiseen käyttöön, että se on mahdollisimman helppoa yksityisyrittäjälle.
Opinnäytetyö on luonteeltaan toiminnallinen. Työ on jaettu kahteen eri osuuteen: teoriaosuuteen ja toiminnalliseen osuuteen. Teoriaosuudessa käydään läpi markkinointisuunnitelman osa-alueet ja käytännön osuudessa otetaan teoria käytäntöön. Opinnäytetyön aikana on haastateltu kokenutta suutariyrittäjää, otettu valokuvia yrityksen tuotteista ja suunniteltu uudet nykyaikaiset verkkosivut.
Yritystoiminnan pääasiakaskunta on yli viisikymmentävuotiaita, joten markkinointi on suunnattu nyt nuoremmille sosiaalisen median käyttäjille. Kuluttajat ovat kiinnostuneet koko ajan enemmän ympäristöön liittyvistä asioista.
Sosiaalisen median ratkaisussa on pyritty sellaiseen käyttöön, että se on mahdollisimman helppoa yksityisyrittäjälle.