Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Choosing target markets for innovative new technology : Case: Biogas Company

Hartikainen, Inka (2010)

 
Tweet refworks
 
Avaa tiedosto
Hartikainen_Inka.pdf (3.064Mt)
Lataukset: 


Hartikainen, Inka
Lahden ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010113016347
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyön aiheena on kohdemarkkinakartoitus perustettavalle biokaasu yritykselle.

Työn tarkoituksena on kartoittaa potentiaalisia kohdemarkkinoita ja tutkia toimeksiantajan markkinaintuition luotettavuutta. Markkinoiden potentiaalisuuden määrittämisessä on käytetty valittujen maiden maatilojen lukumäärää ja biokaasukäytäntöjä, painopisteenä erilaiset tukijärjestelmät. Samalla on tarkoitus luoda pohja perusteellisemmalle markkina-analyysille.

Tutkimus toteutettiin tapaustutkimuksena kerätyn tiedon pohjautuessa jo olemassa oleviin tietoihin. Tutkimuksesta voidaan siis käyttää nimeä kirjoituspöytätutkimus, desk research. Tukea sekundääriselle tiedolle on haettu toimeksiantajan teema-haastatteluilla, joilla on selvitetty yrityksen tarpeita ja näkemyksiä työn eri vaiheissa. Kohdemarkkinoiden määrästä johtuen tutkimus jaettiin kahteen osaan. Ensimmäisessä osassa markkinoita tutkittiin pelkästään maatilojen lukumäärän perusteella. Maista kolme valittiin tutkimuksen toiseen vaiheeseen, jossa keskityttiin erityisesti tukijärjestelmiin.

Toiseen vaiheeseen valitut kolme maata ovat: Suomi, Saksa ja Tanska. Tutkimuksen tulokset osoittavat markkinaintuition pitävän paikkansa, jokainen tutkituista markkinoista voidaan määritellä prospektiiviseksi.

Case yrityksen suositellaan tutkivan kotimaisia markkinoita tarkemmin, jonka jälkeen jatkotutkimukset ja laajentuminen ulkomaille ovat ajankohtaisia.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste