Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Saimaan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Saimaan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Sosiaalisen median käyttö ammattikorkeakoulun markkinoinnissa, case: Saimaan ammattikorkeakoulu

Mättölä, Heidi (2010)

 
Avaa tiedosto
Mattola_Heidi.pdf (610.5Kt)
Lataukset: 


Mättölä, Heidi
Saimaan ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010121317931
Tiivistelmä
TIIVISTELMÄ
Heidi Mättölä
Sosiaalisen median käyttö ammattikorkeakoulun markkinoinnissa, case: Saimaan ammattikorkeakoulu, 50 sivua, 2 liitettä
Saimaan ammattikorkeakoulu, Imatra
Tekniikka, Tuotantotalous
Ohjaajat: tuntiopettaja Juha Sorjonen, Saimaan ammattikorkeakoulu, Media- ja oppimiskeskuksen päällikkö Hanna-Kaisa Parikka, Saimaan ammattikorkeakoulu


Työn tarkoituksena oli tutkia sosiaalisen median käyttöä ammattikorkeakoulun markkinoinnissa. Tutkimus suoritettiin kyselytutkimuksena, joka kohdennettiin Saimaan ammattikorkeakoulun tekniikan alan pääsykokeisiin Lappeenrannassa osallistuneille. Työn teoriaosuudessa kerrottiin sosiaalisen median määritelmästä ja palveluista sekä kilpailukeinoista ja markkinointistrategiasta.

Työn tavoite oli selvittää, kuinka Saimaan ammattikorkeakoulu voisi käyttää sosiaalista mediaa markkinoidakseen koulua potentiaalisille hakijoille. Kyselyllä pyrittiin selvittämään, mitä sosiaalisen median palveluita vastaajat ovat käyttäneet ja hyödyntävätkö he ammattikorkeakoulujen sosiaalisen median palveluita.

Tutkimuksen tuloksista selvisi, että vastaajat käyttävät paljon Internetin sosiaalista mediaa, mutta eivät vielä ole juurikaan hyödyntäneet ammattikorkeakoulujen niissä tarjoamia palveluita. Suosituin sivusto oli Facebook, joten sen välityksellä tapahtuvaa markkinointia tulisi jatkossakin kehittää ja hyödyntää osana markkinointistrategiaa. Tutkimukseen pohjautuen pystyttiin antamaan markkinoinnille joitakin parannusehdotuksia. Esimerkiksi, että tulisi panostaa enemmän kohdeyleisön tavoittamiseen ja palveluiden löydettävyyteen sosiaalisessa mediassa.

Asiasanat: sosiaalinen media, markkinointi, kyselytutkimus
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste