Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Imagotutkimus

Rahkonen, Marianne (2010)

 
Avaa tiedosto
Rahkonen_Marianne.pdf (958.8Kt)
Lataukset: 


Rahkonen, Marianne
Laurea-ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010112815989
Tiivistelmä
Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, millainen Makitan imago on sähkötyökalujen loppukäyttäjien näkökulmasta. Tutkimuksen tarkoituksena oli etsiä Makitan toiminnasta mahdolliset puutteet, jotta yritys pystyisi tulevaisuudessa keskittymään niiden parantamiseen. Tutkimuksessa selvitettiin, miten hyvin sähkötyökalujen loppukäyttäjät ovat nähneet Makitan mainontaa. Lisäksi tutkimuksessa selvitettiin, mitä mieltä asiakkaat ovat Makitan tarjoamista tuotteista ja palveluista. Opinnäytetyössä tutkittiin esimerkiksi sitä, kuinka usein asiakkaat ovat vierailleet Makitan verkkosivuilla sekä sitä, mikä on heidän yleinen mielipiteensä Makitan verkkosivuista.

Opinnäytetyön teoreettinen osuus koostuu brändin, imagon sekä markkinointiviestinnän teoriasta. Teoreettisessa osuudessa selvitetään näiden kolmen käsitteen merkitystä yritystoiminnassa.

Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena eli määrällisenä tutkimuksena. Tutkimuksen kohderyhmänä olivat sähkötyökalujen loppukäyttäjä. Loppukäyttäjät ovat Makitan sähkötyökalujen ammatti-, ja harrastekäyttäjiä. Tutkimusta varten tehtiin kyselylomake, joka sisälsi yhteensä neljätoista kysymystä. Kysymykset liittyivät asiakkaiden mielipiteisiin Makitan mainonnasta, tuotteista ja palveluista. Lisäksi kyselylomakkeessa oli kaksi avointa kohtaa, joihin vastaajat saivat vastata vapaasti. Tutkimuslomakkeen kysymykset muotoiltiin yhdessä Makitan henkilökunnan kanssa, mutta apuna käytettiin myös Benchmarking-menetelmää. Benchmarking-menetelmän avulla kartoitettiin muun muassa kilpailijoiden vahvuuksia. Kysely toteutettiin vuoden 2010 maalis-huhtikuun aikana sähkötyökaluammattilaisten Tools on the Road-kiertueella ja, pääkaupunkiseudulla sijaitsevilla rakennustyömailla.

Tulokset analysoitiin Excel-taulukkolaskentaohjelmaa apuna käyttäen. Tulokset osoittautuivat erittäin positiivisiksi. Tuloksista voi päätellä, että Makitan brändi on tunnettu ja arvostettu merkki sähkötyökalujen loppukäyttäjien keskuudessa. Loppukäyttäjät ovat tutkimusten tulosten perusteella tyytyväisiä Makitan tuotteisiin ja palveluihin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste