Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Support Process Re-Engineering : Case Support Services Group Ltd.,UK

Ståhlstedt, Satu (2010)

 
Avaa tiedosto
Stahlstedt_Satu.pdf (9.235Mt)
Lataukset: 


Ståhlstedt, Satu
Laurea-ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010120817459
Tiivistelmä
Support Process Re-Engineering: Case Support Services Group Ltd., UK

Opinnäytetyö perustuu Isossa-Britanniassa toimivan esimerkkiyrityksen toimintahäiriöisiin henki-‎löstönhallintaprosesseihin ja niistä yritykselle koituviin ongelmiin. Tarkoituksena oli kehittää ‎prosessit tukemaan viimeaikaista ja tulevaa kasvua, sekä korjaamaan huonosti toteutetusta ‎henkilöstöhallinnasta aiheutuneita ongelmia. Opinnäytetyö tarkastelee rekrytointi- ja ‎perehdytysprosessien kehitysvaiheita, analysoimalla projektiin johtaneita syitä, sekä esittelemällä ‎projektissa käytettyjä menetelmiä ja tekniikoita. ‎

Opinnäytetyössä käytetyt kvalitatiiviset tutkimusmenetelmät ovat tapaustutkimus ja toimin-‎totutkimus. Opinnäytetyössä esitelty projekti toteutettiin havainnoivan ja osallistuvan tutkimuksen ‎avulla. Taustatiedot kerättiin analysoimalla yritystä ja sen prosesseja toiminnan kautta, sekä tut-‎kimalla yrityksen elektronisia tietokantoja. Opinnäytetyön empiirisessä osiossa käytettyjä ‎menetelmiä ja käsitteitä tutkittiin perehtymällä niihin perustuvaan kirjallisuuteen, sekä alalle ‎olennaisiin standardeihin.‎

Tutkimusmenetelmillä saatua tietoa käytettiin prosessien kehittämisprojektin perustana. ‎Taustatietoja hyödynnettiin yrityksen rekrytointi- ja perehdytysprosessien, sekä niiden ja yrityksen ‎muiden prosessien välisen vaikutussuhteen ymmärtämiseksi. Taustatiedot auttoivat myös ym-‎märtämään toimintahäiriöisten prosessien vaikutuksen koko yrityksen toimintaan. Kirjallisuudesta ‎saatua tietoa käytettiin itse projektin läpiviemiseen.‎

Tämän toiminnallisen opinnäytetyön lopputuloksia ovat kokonaan uusiksi luodut prosessit, sekä ‎niitä tukevat syötteet. Tulokset testattiin esimerkkiyrityksessä käytännössä. Testausvaihe oli ‎menestyksekäs, ja se osoitti tuotettujen ratkaisujen olevan toimivia ja käytännöllisiä. ‎
Esimerkkiyritys koki kehitettyjen prosessien ja niitä tukevien syötteiden pystyvän saavuttamaan ‎projektin alussa asetetut tavoitteet.‎

Esimerkkiyrityksellä on mahdollisuus saada opinnäytetyön tuloksista jatkotutkimusaiheita, sekä ‎viitekehyksen uuden tutkimuksen toteuttamiseen. Lisäksi opinnäytetyö esittelee yrityksille, jotka ‎haluavat kehittää henkilöstönhallintaprosessejaan ohjeiston ja tapausesimerkin. ‎
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste