Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Opiskelijaravintola Timbaarin kahvilatoiminnan kehittäminen

Torvinen, Piia (2010)

 
Avaa tiedosto
opariVALMIS.pdf (649.8Kt)
Lataukset: 


Torvinen, Piia
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010120216720
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää kahvilapalveluiden tarvetta Kainuun ammattiopiston taide- ja kulttuu-rialan toimipisteen opiskelijaravintola Timbaarin yhteyteen. Toimeksiantajana opinnäytetyölle on Kajaanin Mamselli. Kajaanin Mamsellin vastaa Timbaarin kahvilatoiminnasta. Kajaanin Mamselli voi hyödyntää opinnäytetyön tutkimuksen avulla saatuja tuloksia Timbaarin kahvilatoiminnan suunnittelussa.

Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisella eli määrällisellä tutkimusmenetelmällä. Tutkimusaineisto kerättiin paperisilla kyselylomakkeilla. Tutkimuksessa kysyttiin opiskelijoiden näkemyksiä ja odotuksia mm. kahvilan tuotevalikoimasta, aukioloajoista ja kahvilan viihtyisyyteen vaikuttavista tekijöistä. Tutkimus toteutettiin Kainuun ammattiopiston taide- ja kulttuurialan Timperin toimipisteessä keväällä 2010. Tutkimuksen tulokset osoittivat, että opiskelijat toivoivat nuorekasta ja viihtyisää kahvilaa oppilaitokseensa. Kahvilan merkitys opiskelijoille ajanvietto- ja tapaamispaikkana oli erityisen tärkeä. Opiskelijat arvostivat myös kahvilan hyvää palvelua. Ystävällinen ja palvelualtis henkilökunta ovat tärkeä osa kahvilatoimintaa.

Tutkimuksen tulosten perusteella voidaan päätellä, että nuoret opiskelijat viihtyvät kahviloissa. Kahviloihin mennään viettämään aikaa ja tapaamaan toisia. Kahvilan ulkoasu, sisustus, viihtyisyys, hyvä asiakaspalvelu, tuotevalikoima ja markkinointi ovat nuorten mielestä tärkeitä kahvilan valintaan ja kahvilassa viihtymiseen vaikuttavia tekijöitä. Nuoret voivat olla vaativia asiakkaita, mutta he osaavat arvostaa viihtyisää kahvilaa ja asiakaslähtöistä kahvilatoimintaa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste