Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Tehokkuutta päivittäispalveluasiakkaiden ohjaukseen - case Pielisen Osuuspankki

Hilonen, Nina (2010)

 
Avaa tiedosto
Hilonen_Nina.pdf (1.067Mt)
Lataukset: 


Hilonen, Nina
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010121117884
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli laatia kehittämissuunnitelma Pielisen Osuuspankin toimihenkilöille, jotka työskentelevät päivittäispalveluiden parissa. Monet asiakkaat hoitavat päivittäisiä raha-asioitaan varsin perinteisesti Pielisen Osuuspankin konttoreiden kassapalveluissa sen sijaan, että hyödyntäisivät nykyaikaisia palvelutapoja, kuten korttimaksamista, käteisautomaatteja ja verkkopankkipalvelua. Pielisen Osuuspankki haluaa tehostaa kassapalveluissa asioivien asiakkaiden ohjausta, jotta asiakkaat siirtyisivät käyttämään enemmän rationaalisia palveluita. Verkkopankkipalvelun tarjoamista monipuolisista käyttömahdollisuuksista on myös informoitava asiakkaille tehokkaammin.

Tämän opinnäytetyön teoria jakaantuu kahteen osaan. Ensimmäisessä teoriaosuudessa käydään läpi Suomen pankkitoiminnan kehittymistä, pankkien peruspiirteitä ja asiakaskäyttäytymisen vaikutuksia pankkitoimintaan. Toisessa teoriaosuudessa keskitytään maksutapoihin ja käsitellään sekä verkkopalvelun että yhtenäisen euromaksualueen merkitystä.

Opinnäytetyön empiirisessä osuudessa tarkastellaan Pielisen Osuuspankin asiakkaiden päivittäispalveluasiointia. Empiirisessä osuudessa analysoidaan erityisesti Pielisen Osuuspankin sisäisten päivittäispalveluraporttien pohjalta laadittuja kaavioita. Pielisen Osuuspankissa tehtiin manuaalista kassaseurantaa vuoden 2010 maaliskuussa ja elokuussa. Kassaseurannan tarkoituksena oli saada selville, mitä kaikkea pikakassoilla yleensä tehdään. Empiirisessä osuudessa analysoidaan myös kassaseurannan tulosten pohjalta laadittuja kaavioita.

Asiakasohjauksen kehittämiskohteet saatiin helposti selville analysoitujen kaavioiden avulla. Jokaisen Pielisen Osuuspankin konttorin on kehitettävä päivittäispalveluasiakkaidensa ohjausta. Empiirisen osuuden loppuun laadittiin kehittämissuunnitelma, joka sisältää kehittämisehdotuksia. Kehittämisehdotusten avulla Pielisen Osuuspankki voi jatkossa toteuttaa päivittäispalveluasiakkaidensa ohjauksen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste