Mielenkiinto Villa Artemus -ikkunapenkkiä kohtaan
Purdy, Annina; Markantonis, Pavlos (2010)
Purdy, Annina
Markantonis, Pavlos
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010123118946
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010123118946
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää arkkitehtien ja suunnittelijoiden mielenkiinto Villa Artemus -ikkunapenkkijärjestelmää kohtaan. Tuote on uusi eikä sitä ole vielä lanseerattu.
Kysely suoritettiin strukturoitujen kyselylomakkeiden avulla, jotka lähetettiin kohderyhmälle sähköpostin välityksellä. Osoitteet kerättiin Suomen Arkkitehtien liiton ja Suunnittelu- ja konsulttitoimistojen liiton sivuilta. Kysely lähetettiin 579 henkilölle. Työn teoriaosuus sisältää tuotekehityksen, innovoinnin ja tuotteen lanseerauksen perustiedot.
Kyselyyn annettiin vastausaikaa kaksi viikkoa. Vastauksia kyselyyn tuli yhteensä 101 kappaletta. Vastaukset analysoitiin ja tulokset raportoitiin. Kyselyn tulosten perusteella tuote herättää vastaajissa mielenkiintoa ja se koetaan ainutlaatuisena ja erinomaisena keksintönä. Tuotteesta tarvitaan kuitenkin lisätietoa, jotta vastaajat pystyisivät paremmin antamaan mielipiteensä tuotteen mahdollisista käyttöön tai asennukseen liittyvistä ongelmista. Tulosten perusteella tuote kiinnostaa kohderyhmää ja siitä halutaan lisää tietoa. Kyselyllä saavutettiin sille asetetut tavoitteet.
Kysely suoritettiin strukturoitujen kyselylomakkeiden avulla, jotka lähetettiin kohderyhmälle sähköpostin välityksellä. Osoitteet kerättiin Suomen Arkkitehtien liiton ja Suunnittelu- ja konsulttitoimistojen liiton sivuilta. Kysely lähetettiin 579 henkilölle. Työn teoriaosuus sisältää tuotekehityksen, innovoinnin ja tuotteen lanseerauksen perustiedot.
Kyselyyn annettiin vastausaikaa kaksi viikkoa. Vastauksia kyselyyn tuli yhteensä 101 kappaletta. Vastaukset analysoitiin ja tulokset raportoitiin. Kyselyn tulosten perusteella tuote herättää vastaajissa mielenkiintoa ja se koetaan ainutlaatuisena ja erinomaisena keksintönä. Tuotteesta tarvitaan kuitenkin lisätietoa, jotta vastaajat pystyisivät paremmin antamaan mielipiteensä tuotteen mahdollisista käyttöön tai asennukseen liittyvistä ongelmista. Tulosten perusteella tuote kiinnostaa kohderyhmää ja siitä halutaan lisää tietoa. Kyselyllä saavutettiin sille asetetut tavoitteet.