dc.contributor.author | Kutvonen, Jennifer | |
dc.date.accessioned | 2011-01-22T12:28:16Z | |
dc.date.available | 2011-01-22T12:28:16Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | URN:NBN:fi:amk-2010120717330 | |
dc.identifier.uri | http://www.theseus.fi/handle/10024/24985 | |
dc.description.abstract | The purpose of this thesis is to contribute towards development of a management framework for offshore business process outsourcing (BPO). A workflow process will be designed to aid the successful implementation of part of the Project Management tasks to global data centers (GDC).
Although the paper focuses on one global company in a single industry sector (telecommuni-cations), it does not limit the possible beneficiaries of this information since the model chosen may be comparable to other companies with similar operational needs regardless of the industry.
The paper contributes to literature on offshore BPO operations and the findings have practical implications for managers designing offshore BPO strategies for companies looking to outsource parts of their project management process. The paper utilises case studies, which means the observation of how the already established offshore centers have fared within the company across borders, to identify success factors in managing offshore BPO for the Finnish subsidiary.
The success of the project will be measured according to the willingness of the project managers (PMs) to use the workflow process as part of their normal routine and their willingness to use the GDC centres. This should then reflect on expected production cost savings due to the utilisation of GDC centres in carrying out the routine jobs, as PMs should then have more time to concentrate on core business improvements.
Keywords
Key words include, but not limited to: Globalization, Outsourcing, off shoring, Business processes, Business process re-engineering, design, Six Sigma, GDC, and DMAIC | en |
dc.description.abstract | Liiketoimintaprosessi Ulkoistaminen, Siltanen oy
Tämän lopputyön tavoitteena on kehittää hallintotyötä ja johtamista ulkomailla tapahtuvissa ulkoistamisissa (business process outsourcing BPO). Suunnitelman tueksi on tehty prosessikavio helpottamaan projektitehtävien käyttöön ottamista globaaleissa ulkoistamiskeskuksissa (global data centres GDC).
Vaikka tämä lopputyö keskittyykin vain yhteen yritykseen tietyllä toimialalla (telekommunikaatio), siitä on hyötyä myös muilla toimialoilla ja yrityksissä. Samaa toimintamallia voidaan käyttää apuna ulkoistuksen mallinnuksessa.
Tämä lopputyö vahvistaa jo olemassa olevaa tietoa BPO operaatioista. Esille tulleet tiedot helpottavat yritysjohtoa suunnittelemaan ulkoistamisstrategioita yrityksissä, jotka suunnittelevat projektien hallinnan tai niiden osien ulkoistamista. Tämä lopputyö hyödyntää pitkäaikaisia tutkimustuloksia jo olemassa olevien Siltanen Oy:n ulkoistamiskeskusten toiminnasta ulkomailla sekä yksilöi menestykseen vaikuttaneita tekijöitä, joiden avulla on johdettu Suomen maatoimiston ulkoistamishankkeita (BPO).
Projektin onnistumista on mitattu projektipäälliköiden halukkuudella käyttää prosessikaaviota osana tavallista työskentelyä ja halua käyttää GDC keskuksia. Tämän pitäisi näkyä odotettuina säästöinä tuotannossa ja GDC keskusten hyödyntämisenä tavallisissa rutiinitöissä. Projektipäälliköillä pitäisi olla siten enemmän aikaa keskittyä ydinliiketoiminnan parantamiseen ja kehittämiseen.
Avainsanoja
Avainsanoja ovat muun muassa: globalisaatio, ulkoistaminen, ”off shore”, liiketoimintaprosessit, liiketoimintaprosessin uudellen suunnittelu, suunnittelu, SixSigma, GDC ja DMAIC. | fi |
dc.language.iso | eng | |
dc.publisher | Laurea-ammattikorkeakoulu | |
dc.rights | All rights reserved | |
dc.title | Business Process Outsourcing (BPO), Case Siltanen oy | en |
dc.type.ontasot | fi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis| | |
dc.identifier.dscollection | 10024/255 | |
dc.organization | Laurea-ammattikorkeakoulu | |
dc.subject.ysa | ulkoistaminen | |
dc.subject.ysa | suunnittelu | |
dc.subject.ysa | prosessit | |
dc.subject.ysa | globalisaatio | |
dc.contributor.organization | Laurea-ammattikorkeakoulu | |
dc.subject.keyword | GDC | |
dc.subject.keyword | outsourcing | |
dc.subject.keyword | offshoring | |
dc.subject.keyword | business process | |
dc.subject.specialization | elektroninen liiketoiminta | |
dc.subject.degreeprogram | fi=Tietojenkäsittely|sv=Informationsbehandling|en=Business Information Technology| | |
dc.subject.discipline | Tietojenkäsittelyn koulutusohjelma | |