Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sähköposti mielikuvamarkkinoinnin välineenä B to B -markkinoinnissa

Virtanen, Anna-Leena (2011)

 
Avaa tiedosto
Anna-Leena_Virtanen.pdf (546.3Kt)
Lataukset: 


Virtanen, Anna-Leena
Laurea-ammattikorkeakoulu
2011
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201101281840
Tiivistelmä
Markkinointiviestintä on viime vuosina muuttunut digitaalisten markkinointikanavien yleistyttyä. Yritysten on niin kuluttaja- kuin yritysten välisessä markkinoinnissakin ollut omaksuttava uusia markkinointiviestinnän välineitä. Sähköpostimarkkinoinnista on tullut vakiintunut osa yritysten markkinointiviestintää. Opinnäytetyön toimeksiantaja on EFG Toimistokalusteet Oy. Yritys aloitti sähköpostimarkkinoinnin asiakasrekisterissä sijaitseville kontakteille. Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, millainen merkitys mielikuvien muodostumisella on sähköpostimarkkinoinnissa.

Opinnäytetyön teoreettisessa viitekehyksessä käsiteltiin viestinnän rakennetta ja digitaalista markkinointiviestintää. Viestinnän tavoitteita käsiteltiin yritysten välisen eli B to B -markkinoinnin näkökulmasta. Tutkimusmenetelmäksi valittiin kvalitatiivinen tutkimus. Tutkimus toteutettiin haastattelemalla EFG Toimistokalusteet Oy:n myynnin ja markkinoinnin henkilöstöä. Tavoitteena oli selvittää, millaisia mielikuvia sähköpostimarkkinointiin kohdistetuista tavoitteista ja mahdollisuuksista on. Johtopäätöksenä haastatteluiden perusteella selvitettiin, millaisena mahdollisuutena mielikuvamarkkinointi voi olla, kun viestintäkanavana käytetään sähköpostimarkkinointia.

Keskeisenä johtopäätöksenä haastattelujen perusteella todettiin, että toimiminen B to B –markkinoilla tuntuu rajaavan mahdollisuuksia käyttää mielikuvallisuutta markkinoinnissa. Tämän tutkimuksen perusteella mielikuvien luominen sähköpostin avulla on kuitenkin mahdollista visuaalisuutta ja kuvia tehokeinoina käyttäen. Haastatteluista nousi myös johtopäätös, että yrityskuvaa on mahdollista muuttaa sähköpostimarkkinoinnin avulla viestimällä yrityksen tuotteiden nykyaikaisuudesta.

Opinnäytetyössä on esitetty, että integroimalla sähköpostimarkkinointi muuhun sähköiseen markkinointiviestintään, voidaan siitä saada tehokkaampaa. Kehitysehdotuksena ja jatkotut-kimuksen aiheena on ehdotettu sähköpostimarkkinoinnin integroimista sosiaalisen median verkostoihin. Facebookin yritysprofiilin luomisen ohella on ehdotettu B to B –yritysblogin perustamista.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste