Tapahtumat ravintolassa : case: tapahtumakalenterin suunnittelu Heinolan Iloiseen Kulkijaan
Hölttä, Tommi (2010)
Hölttä, Tommi
Lahden ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201102162387
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201102162387
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä käsitellään tapahtumamarkkinointia, asiakaskannattavuutta sekä tapahtumia ravintolaympäristössä. Toiminnallisena osuutena toteutetaan tapahtumakalenteri ja kirjallinen tapahtumien markkinointiehdotus asiakaskyselyn
pohjalta.
Työn toimeksiantaja on Heinolan Iloisen Kulkijan ravintolapäällikkö Johanna Henttonen. Iloisessa Kulkijassa on tapana järjestää kuukausittain erilaisia tapahtumia, mutta tämän työn tarkoituksena on kartoittaa asiakkaiden toiveita ja
mieltymyksiä tapahtumien suhteen. Sain toimeksiannon työlle lokakuussa 2010, työn toiminnallisen osuuden tuli olla valmis joulukuun alussa 2010.
Opinnäytetyön tietoperusta koostuu kahdesta kokonaisuudesta:
tapahtumamarkkinoinnista ja kannattavasta asiakkuudesta.
Tapahtumamarkkinointiosuudessa käsitellään tapahtuma yrityksen maineen kasvattajina sekä tapahtumien käyttöä markkinointikanavina. Kannattava asiakkuus-osiossa käsitellään asiakasuskollisuutta ja asiakkuuden arvoa yrityksen näkökulmasta.
pohjalta.
Työn toimeksiantaja on Heinolan Iloisen Kulkijan ravintolapäällikkö Johanna Henttonen. Iloisessa Kulkijassa on tapana järjestää kuukausittain erilaisia tapahtumia, mutta tämän työn tarkoituksena on kartoittaa asiakkaiden toiveita ja
mieltymyksiä tapahtumien suhteen. Sain toimeksiannon työlle lokakuussa 2010, työn toiminnallisen osuuden tuli olla valmis joulukuun alussa 2010.
Opinnäytetyön tietoperusta koostuu kahdesta kokonaisuudesta:
tapahtumamarkkinoinnista ja kannattavasta asiakkuudesta.
Tapahtumamarkkinointiosuudessa käsitellään tapahtuma yrityksen maineen kasvattajina sekä tapahtumien käyttöä markkinointikanavina. Kannattava asiakkuus-osiossa käsitellään asiakasuskollisuutta ja asiakkuuden arvoa yrityksen näkökulmasta.