Process management and process development in a case company
Toiviainen, Elina (2011)
Toiviainen, Elina
Saimaan ammattikorkeakoulu
2011

Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 1.0 Suomi
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201102052063
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201102052063
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia, mitä prosessijohtamisen ja prosessien kehittämisen työkaluja casen Yritys käytti parantaessaan sisäisen laskutuksen prosessejaan. Lisäksi tarkoituksena oli selvittää, mitä rajoituksia laki asettaa e-laskutukselle yrityksissä, jotka toimivat globaalissa ympäristössä.
Työn teoria on koottu tutustumalla prosessijohtamiseen ja prosessien kehittämiseen liittyvään aineistoon ja kirjallisuuteen. Empiriaosuus koostuu Yrityksen sisäisen laskutuksen prosessikaavioista sekä analyysistä, joka käsittelee sisäisen laskutuksen ongelmia ja esittää niille ratkaisutapoja. Osa empiriasta on kerätty haastattelemalla Yrityksen työntekijöitä. Työ on tehty käyttäen konstruktivistista tutkimusotetta mutta on muodoltaan toiminnallinen opinnäytetyö. Tämän takia varsinaisia tuloksia ei työssä esitetä.
Työssä käy ilmi, miten Yritys kehitti sisäisen laskutuksen prosessejaan ja millaisia työvaiheita kehityksen aikana käytiin läpi. Teoria on sidottu empiriaan case -esimerkin avulla.
Työn teoria on koottu tutustumalla prosessijohtamiseen ja prosessien kehittämiseen liittyvään aineistoon ja kirjallisuuteen. Empiriaosuus koostuu Yrityksen sisäisen laskutuksen prosessikaavioista sekä analyysistä, joka käsittelee sisäisen laskutuksen ongelmia ja esittää niille ratkaisutapoja. Osa empiriasta on kerätty haastattelemalla Yrityksen työntekijöitä. Työ on tehty käyttäen konstruktivistista tutkimusotetta mutta on muodoltaan toiminnallinen opinnäytetyö. Tämän takia varsinaisia tuloksia ei työssä esitetä.
Työssä käy ilmi, miten Yritys kehitti sisäisen laskutuksen prosessejaan ja millaisia työvaiheita kehityksen aikana käytiin läpi. Teoria on sidottu empiriaan case -esimerkin avulla.