Markkinointisuunnitelma Nooa Säästöpankin Järvenpään konttorille
Keistiö, Maria (2011)
Keistiö, Maria
Laurea-ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201102282730
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201102282730
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli suunnitella markkinointiviestintäsuunnitelma Nooa Säästöpankille. Tutkimusaihetta rajattiin niin, että pääpaino markkinointisuunnitelmassa oli Järvenpään konttorissa. Järvenpään konttori otti käyttöönsä markkinointisuunnitelman keväällä 2010. Markkinointisuunnitelma luotiin kahdessa osassa, jotka olivat kevät ja syksy 2010. Tavoitteena oli luoda ja rakentaa konttorin tarpeisiin nähden kattava markkinointisuunnitelma. Suunnitelman tarkoitus oli lisätä tunnettuutta eri kohderyhmien kesken ja sitä kautta luoda uusia asiakassuhteita.
Työssä on pyritty hyödyntämään erilaisia markkinointikanavia. Tässä työssä ei ole suoritettu tutkimusta, vaan työ on toiminnallinen opinnäytetyö. Opinnäytteessä on pyritty löytämään uusia ja erilaisia mahdollisuuksia markkinoinnin kehittämiseksi tulevaisuudessa. Suunnitelmassa on otettu huomioon yhteistyö Lähivakuutuksen kanssa ja pyritty hyödyntämään sen tuomia markkinointikanavia.
Markkinointisuunnitelma on luotu olemassa olevien resurssien pohjalta, jotta kaikki toimenpiteet olisi mahdollista toteuttaa käytännössä. Työn teoreettinen viitekehys koostuu markkinointiviestinnän eri osa-alueista. Työssä on myös keskitytty asiakassuhdemarkkinointiin, joka on kohdistettu jo olemassa oleviin asiakassuhteisiin ja niiden lujittamiseen. Työ sisältää yrityksen SWOT-analyysin ja kilpailuedut muhin paikallisiin toimijoihin nähden.
Työssä on pyritty hyödyntämään erilaisia markkinointikanavia. Tässä työssä ei ole suoritettu tutkimusta, vaan työ on toiminnallinen opinnäytetyö. Opinnäytteessä on pyritty löytämään uusia ja erilaisia mahdollisuuksia markkinoinnin kehittämiseksi tulevaisuudessa. Suunnitelmassa on otettu huomioon yhteistyö Lähivakuutuksen kanssa ja pyritty hyödyntämään sen tuomia markkinointikanavia.
Markkinointisuunnitelma on luotu olemassa olevien resurssien pohjalta, jotta kaikki toimenpiteet olisi mahdollista toteuttaa käytännössä. Työn teoreettinen viitekehys koostuu markkinointiviestinnän eri osa-alueista. Työssä on myös keskitytty asiakassuhdemarkkinointiin, joka on kohdistettu jo olemassa oleviin asiakassuhteisiin ja niiden lujittamiseen. Työ sisältää yrityksen SWOT-analyysin ja kilpailuedut muhin paikallisiin toimijoihin nähden.