Sosiaalisen median hyödyntäminen puuperävaunun markkinoinnissa
Saari, Petteri (2019)
Saari, Petteri
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019100919774
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019100919774
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoite oli tuoda esille Auto-Kilta Trucks Oy:lle, kuinka he voivat hyödyntää tehokkaammin sosiaalista mediaa, kun maahantuojina yrittävät markkinoida puolalaisvalmisteisia Zaslawpuuperävaunuja. Teoriaosuudessa käytiin läpi digitaalisen markkinoinnin väyliä, yleisimmät sosiaaliset mediat. Lisäksi käsiteltiin virtuaalitodellisuus ja laajennettu todellisuus käsitteinä. Teoriaosuudessa käsiteltiin myös Design Managementia ja tuotteen elinkaarta. Teoriaosuus pohjautui kirjallisiin ja elektronisiin lähteisiin. Tutkimusosuudessa hyödynnettiin Benchmarking- ja SWOT-analyysia. Benchmarking oli rajattu kolmeen suurimpaan kilpailijaan ja vertailtavana olivat kotisivut, Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn ja Twitter. Vertailu keskittyi visuaaliseen ja informatiiviseen puoleen. Tutkimukset antavat Auto-Kilta Trucks Oy:lle tietoa oman yrityksen sosiaalisen median käytöstä verrattuna kilpaileviin yrityksiin. Tämän opinnäytetyön tuloksien avulla Auto-Kilta Trucks Oy pystyy tehokkaammin käyttämään sosiaalisen median markkinointia.