Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Työnantajamielikuva ja hakijakokemus rekrytointiprosessissa : Case: Osuuskauppa Hämeenmaa

Salminen, Elisa (2019)

 
Avaa tiedosto
Salminen_Elisa.pdf (820.2Kt)
Lataukset: 


Salminen, Elisa
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019101619986
Tiivistelmä
Opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona Osuuskauppa Hämeenmaalle. Työn tavoitteena oli selvittää, millainen työnantajamielikuva kesätyönhakijoilla on Osuuskauppa Hämeenmaasta ja millainen hakijakokemus heille jäi uudistetusta kesätyöhakuprosessista, jossa käytettiin ensimmäistä kertaa videohaastattelua osana rekrytointiprosessia.

Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys rajattiin tutkimusongelmien mukaan käsittäen työnantajamielikuvan ja hakijakokemuksen muodostumisen sekä näiden vaikutuksen rekrytointiin. Teoriaosuuden alussa käsitellään rekrytointiprosessia ja sen eri vaiheita, jonka jälkeen syvennytään tarkemmin työnantajamielikuvaan ja hakijakokemukseen sekä käsitellään näiden yhteyttä rekrytointiprosessiin.

Tutkimuksen empiriaosuus toteutettiin kvantitatiivisena tutkimusmenetelmänä, jota täydennettiin kvalitatiivisen tutkimuksen menetelmillä. Näin tutkimustuloksia saatiin syvennettyä ja tarkennettua. Tutkimuksen aineisto kerättiin kyselytutkimuksena, joka suunnattiin Osuuskauppa Hämeenmaan kesätyönhakijoille. Kyselytutkimus käsitteli sekä työnantajamielikuvaa että hakijakokemusta kesätyörekrytoinnissa. Tutkimuksen aineisto kerättiin kesätyörekrytoinnin päätyttyä keväällä 2019 ja kyselyyn vastasi 123 kesätyönhakijaa koko Osuuskauppa Hämeenmaan toimialueelta.

Tutkimuksen tulokset tukivat opinnäytetyön teoreettista viitekehystä sekä siitä tehtyjä havaintoja. Tuloksista selvisi, että kesätyönhakijoiden työnantajamielikuva Osuuskauppa Hämeenmaasta on erittäin positiivinen ja Hämeenmaa koetaan arvostettuna ja kiinnostavana työnantajana nuorten kesätyönhakijoiden keskuudessa. Tutkimuksen tulosten avulla Hämeenmaa pystyy parantamaan hakijakokemusta sekä kehittämään ensi vuoden kesätyörekrytointia entistä vaivattomammaksi tuleville kesätyönhakijoille.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste