Kestävää osaamista – Biotalouden opettajat työelämälähtöisen oppimisen rakentajina
Editoija
Ryymin, Essi
Vainio, Laura
Hämeen ammattikorkeakoulu
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:ISBN:978-951-784-816-9
https://urn.fi/URN:ISBN:978-951-784-816-9
Tiivistelmä
Suomen tavoitteena on hiilineutraali yhteiskunta vuonna 2045. Tämä tarkoittaa uusiutuvien energiamuotojen kehittämistä, ilmastomyönteisten tuotteiden ja palveluiden rakentamista ja vähäpäästöistä taloutta. Korkeakoulut ovat uuden osaamisen kehittämisessä avainasemassa
tiiviissä yhteistyössä yritysten, julkisen sektorin ja kansalaisjärjestöjen kanssa. Tutkimus-, kehitys- ja innovaatiotoiminta kutoutuu punaisena lankana uuden osaamisen jatkuvaan kehittämiseen ja opiskelijoiden oppimiseen.
Tämän LUO Next Step -hankkeen julkaisun tavoitteena on palvella opettajia yrityslähtöisten oppimisprojektien ohjaamisessa. Teos sisältää kaksi osaa. Ensimmäisessä osassa Hämeen ammattikorkeakoulun biotalouden ja opettajankoulutusohjelmien johtajat, asiantuntijat ja yhteistyökumppanit kirjoittavat näkemyksiään ajankohtaisesta kehittämistyöstä kestävän kehityksen viitekehyksessä. Toisessa osassa esitellään suunnittelutyökalut opettajille työelämälähtöisten oppimisprojektien onnistuneeseen toteuttamiseen ja arviointiin.
tiiviissä yhteistyössä yritysten, julkisen sektorin ja kansalaisjärjestöjen kanssa. Tutkimus-, kehitys- ja innovaatiotoiminta kutoutuu punaisena lankana uuden osaamisen jatkuvaan kehittämiseen ja opiskelijoiden oppimiseen.
Tämän LUO Next Step -hankkeen julkaisun tavoitteena on palvella opettajia yrityslähtöisten oppimisprojektien ohjaamisessa. Teos sisältää kaksi osaa. Ensimmäisessä osassa Hämeen ammattikorkeakoulun biotalouden ja opettajankoulutusohjelmien johtajat, asiantuntijat ja yhteistyökumppanit kirjoittavat näkemyksiään ajankohtaisesta kehittämistyöstä kestävän kehityksen viitekehyksessä. Toisessa osassa esitellään suunnittelutyökalut opettajille työelämälähtöisten oppimisprojektien onnistuneeseen toteuttamiseen ja arviointiin.