United Gypsies Breweryn markkinointi ja sen tärkeimmät kanavat
Tauer, Janina; Ahola-Joutsen, Netta (2019)
Tauer, Janina
Ahola-Joutsen, Netta
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019102920356
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019102920356
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on markkinointisuunnitelman luominen lohjalaiselle pienpanimolle. Aihe valikoitui itseämme innostavan aiheen ja Laureassa suoritettujen meitä kiinnostaneiden täydentävien opintojen perusteella. Toimeksiantajayritys löytyi tutoropettajamme lähettämästä sähköpostiketjusta, jossa yritys etsi itselleen opinnäytetyön tekijöitä. Ensimmäinen yhteydenotto yrityksen ja meidän välillämme tapahtui syksyllä 2018. Tämän opinnäytetyön tausta perustuu oman kiinnostuksemme lisäksi myös kohdeyrityksen kiinnostukseen toimivaa markkinointisuunnitelmaa kohtaan, sekä nykyisen tilanteen kehittämiseen. Myös se, että opinnäytetyön tutkimuksen tuloksista on käytännössä hyötyä toimeksiantajan liiketoiminnalle, taustoittaa tämän opinnäytetyön aiheen valintaa.
Opinnäytetyön tarpeellisuus itse toimeksiantajalle on selkeä. Toimeksiantajayrityksessä ei ainakaan toistaiseksi ole resursseja, tai aikaa tehdä tällaista selvitystyötä itse. Sekä tämän tutkimuksen tulokset, että myös tuotokset ovat hyvin odotettuja, sillä niiden avulla yrityksellä on mahdollisuus kehittää omaa markkinointia, tunnettavuutta, sekä näkyvyyttä oikeaan suuntaan. Tämä on myös liiketoiminnan kannalta hyvä asia. Opinnäytetyö tavoite on antaa yritykselle markkinointiin ja markkinoinnin edistämiseen liittyviä kehitysehdotuksia, sekä helppoja vinkkejä, miten he voivat alkaa toteuttaa markkinointia.
Työn tietoperusta muodostuu markkinointisuunnitelman keskeisistä ominaisuuksista ja sen toteuttamisesta pienissä yrityksissä. Markkinoinnin teoriassa käsittelemme markkinoinnin määritelmiä, pääominaisuuksia, sekä erilaisia markkinoinnin kanavia. Tässä työssä pyrimme käyttämään mahdollisimman monipuolista lähdemateriaalistoa, jotta saisimme tarjottua mahdollisimman monipuolisen ja kattavan tietoperustan ajankohtaisilla tiedoilla toimeksiantajalle.
Opinnäytetyön tarpeellisuus itse toimeksiantajalle on selkeä. Toimeksiantajayrityksessä ei ainakaan toistaiseksi ole resursseja, tai aikaa tehdä tällaista selvitystyötä itse. Sekä tämän tutkimuksen tulokset, että myös tuotokset ovat hyvin odotettuja, sillä niiden avulla yrityksellä on mahdollisuus kehittää omaa markkinointia, tunnettavuutta, sekä näkyvyyttä oikeaan suuntaan. Tämä on myös liiketoiminnan kannalta hyvä asia. Opinnäytetyö tavoite on antaa yritykselle markkinointiin ja markkinoinnin edistämiseen liittyviä kehitysehdotuksia, sekä helppoja vinkkejä, miten he voivat alkaa toteuttaa markkinointia.
Työn tietoperusta muodostuu markkinointisuunnitelman keskeisistä ominaisuuksista ja sen toteuttamisesta pienissä yrityksissä. Markkinoinnin teoriassa käsittelemme markkinoinnin määritelmiä, pääominaisuuksia, sekä erilaisia markkinoinnin kanavia. Tässä työssä pyrimme käyttämään mahdollisimman monipuolista lähdemateriaalistoa, jotta saisimme tarjottua mahdollisimman monipuolisen ja kattavan tietoperustan ajankohtaisilla tiedoilla toimeksiantajalle.