Podcastit sisältömarkkinoinnin työkaluna
Orfinskij, Susan-Liis (2019)
Orfinskij, Susan-Liis
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019111821505
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019111821505
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on selvittää, mitä kaikkea sisältömarkkinointiin suunnattujen podcastien tuotannossa on huomioitava. Käsittelen opinnäytetyössä podcast-tuotannon eri vaiheet suunnittelusta julkaisuvaiheeseen asti. Perehdyn tekstissä sisältöaikakauden markkinointikeinoihin ja sosiaalisen median hyödyntämiseen markkinointikanavana. Pureudun opinnäytetyössä myös puheviestinnän perusteisiin avaamalla niiden vaikutuksia vuorovaikutustilanteissa. Selvitin myös teknisen tuotannon eri vaiheet teknisestä- sekä käytännön näkökulmasta. Perehdyn opinnäytetyössäni myös lyhyesti podcastien taustoihin sekä historiaan.
Työni tietoperusta pohjautuu laajasti kirjallisuuteen, verkkolähteisiin sekä artikkeleihin. Reflektoin opinnäytetyössäni Fujitsu Finland Oy:lle toimeksiantona tuotettujen podcastien toteutusta asetettuihin henkilökohtaisiin tavoitteisiini, jotka perustuvat hankitulle tietoperustalle. Avaan tekstissä tuotantoprosessin vaiheet sekä pohdin rakentavasti eri työvaiheita.
Tavoitteenani oli luoda kattava kokonaisuus niille, jotka ovat harkinneet podcasteja osaksi markkinointiaan. Tämän kokonaisuuden avulla käsittää, mitä erilaisia vaiheita podcastien suunnittelu- sekä tuotantoprosessissa on ja millä tavalla ne vaikuttavat koko tuotantoprosessiin. The point of this thesis is to find out what you need when you produce content marketing podcasts. This thesis tells about every step of making marketing podcast’s. From design, all the way to the publishing phase of podcast. Thesis will focus on presenting ways of marketing and how to use social media as a marketing channel. This thesis studies in speech communication basics and open up what kind of impact it has in communication. This thesis covers every step of technical production, recording, editing all the way to release. Some history of podcasts is also presented in this work.
The information in this study is widely based on literary, web sources and articles. The thesis assignment taught the author a lot about making marketing podcasts to Fujitsu Finland Oy. The author opens up how she got all information to the assignment and reflects on the different phases of the work.
The thesis goal was to create wide product to those who considered make podcasts a part of their marketing plan. With the help of this product the reader can understand different phases of the design and production and how it affected the whole process.
Työni tietoperusta pohjautuu laajasti kirjallisuuteen, verkkolähteisiin sekä artikkeleihin. Reflektoin opinnäytetyössäni Fujitsu Finland Oy:lle toimeksiantona tuotettujen podcastien toteutusta asetettuihin henkilökohtaisiin tavoitteisiini, jotka perustuvat hankitulle tietoperustalle. Avaan tekstissä tuotantoprosessin vaiheet sekä pohdin rakentavasti eri työvaiheita.
Tavoitteenani oli luoda kattava kokonaisuus niille, jotka ovat harkinneet podcasteja osaksi markkinointiaan. Tämän kokonaisuuden avulla käsittää, mitä erilaisia vaiheita podcastien suunnittelu- sekä tuotantoprosessissa on ja millä tavalla ne vaikuttavat koko tuotantoprosessiin.
The information in this study is widely based on literary, web sources and articles. The thesis assignment taught the author a lot about making marketing podcasts to Fujitsu Finland Oy. The author opens up how she got all information to the assignment and reflects on the different phases of the work.
The thesis goal was to create wide product to those who considered make podcasts a part of their marketing plan. With the help of this product the reader can understand different phases of the design and production and how it affected the whole process.