Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Palveluiden kehittäminen Päivittäistavarakauppa X:lle

Hänninen, Mari (2019)

 
Avaa tiedosto
Palveluiden kehittäminen päivittäistavarakauppa X.pdf (365.5Kt)
Lataukset: 


Hänninen, Mari
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019112522266
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, että millä keinoin Päivittäistavarakauppa X voisi parantaa asemaansa kilpailijoihinsa nähden. Tavoitteena oli löytää keinoja, joiden avulla Päivittäistavarakauppa X voisi parantaa toimintaansa tai luoda uusia palveluita, ja siten kasvattaa myyntiään. Toimeksiantaja on Etelä-Suomessa toimiva K-Supermarket, jonka myynti on laskenut uuden kilpailijan vuoksi.

Teoriaosassa käsittelin markkinoinnin kilpailukeinoja, sekä myyntiä ja asiakaspalvelua, sillä nämä kaikki liittyvät vahvasti päivittäistavarakaupan jokapäiväiseen toimintaan ja menestymiseen. Peilasin myös toimeksiantajan tämän hetkistä tilannetta teoriaan. Lisäksi kerroin lyhyesti päivittäistavarakaupan markkinoiden jakautumisesta Suomessa ja eri kauppaketjujen ominaisuuksista.

Kesko teetti keväällä 2019 Päivittäistavarakauppa X:n asiakkaille asiakaskyselyn, jonka tuloksia käyn läpi tässä opinnäytetyössä. Kyselyn lisäksi haastattelin neljää Päivittäistavarakauppa X:n asiakasta ja kysyin kaupan henkilökunnalta kehitysehdotuksia, sekä asioita joista asiakkaat antavat useimmiten palautetta. Näiden pohjalta kehittelin erilaisia kehitysehdotuksia. Tutkimuksista selvisi, että asiakkaat olivat melko tyytyväisiä Päivittäistavarakauppa X:n toimintaan, mutta hintataso voisi olla matalampi. Kehitysehdotukseni liittyivät muun muassa asiakkaiden mahdollisuuteen vaikuttaa tuotevalikoimaan, kahvilan olemassaolon korostamiseen ja tuotteiden riittävyyteen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste