Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Asiakastyytyväisyyden arviointi tehostetun perhetyön yksikössä Kouvolassa

Pessa, Elina; Pessa, Juha (2019)

 
Avaa tiedosto
opinnäytetyö1.pdf (855.2Kt)
Lataukset: 


Pessa, Elina
Pessa, Juha
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019112622693
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli Kouvolan kaupungin lastensuojelun avohuollon tehostetun perhetyön asiakkaiden asiakastyytyväisyys. Opinnäytetyön aihe tuli toimeksiantajalta heidän tarpeestaan saada palautetta asiakastyytyväisyydestä toiminnan kehittämiseksi. Asiakastyytyväisyyttä mitattiin määrällisellä kyselytutkimuksella, johon jokainen asiakasperhe vastasi henkilökohtaisesti kyselylomakkeella. Lomake palautettiin tutkijoille suljetussa kirjekuoressa. Kyselyitä jaettiin 50 kappaletta ja täytettyinä kyselyitä tuli takaisin 28 kappaletta. Kyselyyn osallistujat olivat yli 15vuotiaita. Alle 15-vuotiaat rajattiin kyselystä pois tutkimuksen rajallisuuden vuoksi. Opinnäytetyön tutkimustulosten mukaan tehostetun perhetyön asiakkaat olivat tyytyväisiä saamaansa perhetyön palveluun. Lähes jokaisessa vastauksessa tuli ilmi, että perhetyö on monipuolista, perheen ongelmat huomioivaa ja perhettä auttavaa työtä. Asiakkaat kokivat, että heidät oli otettu mukaan asiakassuunnitelman tekoon sekä tavoitteiden asetteluun. Kehitysideoina esitettiin, että perhetyö olisi vielä henkilökohtaisempaa ja yksilöityä työtä perheessä ja konkreettista tekemistä keskustelun sijaan. Osa asiakkaista koki, että perheohjaajien vaihtuvuus oli liian suuri perhetyöprosessin aikana. Kyselyn tuloksista pystyi päätellä, että asiakkaat olivat tyytyväisiä saamaansa perhetyöhön ja palvelulla oli suuri merkitys heidän elämäntilanteessaan. Tutkimus osoitti myös sen, että palvelun kehittämiseksi tarvitsee tehdä asiakastyytyväisyyttä koskevia tutkimuksia palvelun laadun parantamiseksi.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste