Opas yrityksen myyntistrategian ja myynninjohtamisen kehittämiseen
Huuskonen, Tomi; Pitkänen, Juuso (2019)
Lataukset:
Huuskonen, Tomi
Pitkänen, Juuso
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019120223881
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019120223881
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tuottaa opas yrityksen myyntistrategian ja myynninjohtamisen kehittämiseksi. Oppaassa käsitellään myynnin johtamisen kulmakiviä ja se pyrkii tarjoamaan työkalut myynnin esimiestyötehtäviin, tarkoituksena oli luoda opas, joka antaa edellytykset myynnin esimiestyötehtävissä työskentelevälle kehittää myyntiä ja myynninjohtamista, sekä tarjota puitteet reflektointiin ajanmukaisilla esimieskäytänteillä.
Opinnäytetyön teoreettisen viitekehyksen painopiste on kahdella pääaiheella; myyntistrategian osa-alueilla ja niiden hyödyntämisellä myynninjohdon kehittämisessä.
Opinnäytetyö toteutettiin teoreettisesti tutkimalla ajanmukaista kirjallisuutta ja vetämällä johtopäätöksiä usein ilmenevistä käytännöistä ja menetelmistä. Tuloksena on opas, jossa on käsitelty erilaisia käsitteitä sekä työkaluja, joita myynnin esimiehen tulisi hyödyntää työtehtävässään.
Opinnäytetyön teoreettisen viitekehyksen painopiste on kahdella pääaiheella; myyntistrategian osa-alueilla ja niiden hyödyntämisellä myynninjohdon kehittämisessä.
Opinnäytetyö toteutettiin teoreettisesti tutkimalla ajanmukaista kirjallisuutta ja vetämällä johtopäätöksiä usein ilmenevistä käytännöistä ja menetelmistä. Tuloksena on opas, jossa on käsitelty erilaisia käsitteitä sekä työkaluja, joita myynnin esimiehen tulisi hyödyntää työtehtävässään.