Markkinoinnin murros ja digimarkkinointi mainostoimiston näkökulmasta - Case: Mainostoimisto Red - Red Collective Oy
Hellman, Kalle (2019)
Hellman, Kalle
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019120324261
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019120324261
Tiivistelmä
Maailma on muuttunut digitaaliseksi ja niin myös ostokäyttäytyminen.
Nykyään yritykset ja ihmiset käyttävät yhä enemmän digitaalisia tietolähteitä osana ostopäätöksen tekoa.
Yritysten toimintakenttä on muuttunut ja yritysten tulee kyetä vastaamaan muuttuvien markkinoiden tarpeisiin. Tämä on asettanut uusia haasteita myös mainostajien markkinoinnille ja vaatii markkinointiresurssien uudelleen järjestämistä.
Opinnäytetyössäni tunnistin markkinoinnin murroksen mukana tuomia haasteita. Keskityin tunnistamaan keinoja, joilla Mainostoimisto Red voisi markkinoida itseään tehokkaammin sosiaalisessa mediassa ja kuinka siellä tavoitetaan yritykselle sopiva kohderyhmä. Tunnistin ja toin ilmi, minkälaista osaamista mainostoimistossa tarvitaan, millaiselta näyttää digitaalisen liiketoiminnan tulevaisuus ja minkälaisia trendejä digimarkkinoinnissa on ollut havaittavissa tällä kuluneella vuodella.
Lopputuloksena syntyi näkökulmia, joiden avulla Mainostoimisto Red pystyy kasvattamaan tunnettavuutta sosiaalisessa mediassa ja luomaan parempaa digitaalista markkinointiviestintää.
Esittelin lisäksi kaksi toteutunutta asiakascasea, joita Mainostoimisto Red on tehnyt. Näin lukija sai käsityksen siitä, kuinka ainutlaatuisella tavalla Mainos-toimisto Red toimii.
Nykyään yritykset ja ihmiset käyttävät yhä enemmän digitaalisia tietolähteitä osana ostopäätöksen tekoa.
Yritysten toimintakenttä on muuttunut ja yritysten tulee kyetä vastaamaan muuttuvien markkinoiden tarpeisiin. Tämä on asettanut uusia haasteita myös mainostajien markkinoinnille ja vaatii markkinointiresurssien uudelleen järjestämistä.
Opinnäytetyössäni tunnistin markkinoinnin murroksen mukana tuomia haasteita. Keskityin tunnistamaan keinoja, joilla Mainostoimisto Red voisi markkinoida itseään tehokkaammin sosiaalisessa mediassa ja kuinka siellä tavoitetaan yritykselle sopiva kohderyhmä. Tunnistin ja toin ilmi, minkälaista osaamista mainostoimistossa tarvitaan, millaiselta näyttää digitaalisen liiketoiminnan tulevaisuus ja minkälaisia trendejä digimarkkinoinnissa on ollut havaittavissa tällä kuluneella vuodella.
Lopputuloksena syntyi näkökulmia, joiden avulla Mainostoimisto Red pystyy kasvattamaan tunnettavuutta sosiaalisessa mediassa ja luomaan parempaa digitaalista markkinointiviestintää.
Esittelin lisäksi kaksi toteutunutta asiakascasea, joita Mainostoimisto Red on tehnyt. Näin lukija sai käsityksen siitä, kuinka ainutlaatuisella tavalla Mainos-toimisto Red toimii.