Asiakastyytyväisyyskysely Visual Festivalin ja Botanian toiminnan kehittämisen tueksi
Kempas, Emmi; Jäppinen, Nelly (2019)
Kempas, Emmi
Jäppinen, Nelly
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019120825393
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019120825393
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli selvittää Visual Festival kävijöiden sekä Botanian asiakkaiden asiakastyytyväisyyttä. Opinnäytetyömme oli tutkimuksellinen opinnäytetyö. Aineis-tonkeruumenetelminä käytettiin lomakekyselyä ja havainnointia.
Visual Festival -tapahtuma järjestettiin toista kertaa Joensuussa lokakuussa 2019. Visual Festival on kansainvälinen valotaidefestivaali. Vuoden 2018 Visual Festival -tapahtumasta ei tehty asiakastyytyväisyyskyselyä, joten tapahtuman kehittämisen vuoksi sille nähtiin tarvetta.
Botaniaan on tehty mittavia uudistuksia muutaman vuoden sisällä, jotka ovat herättäneet mielipiteitä asiakkaissa. Toimeksiantajan toiveiden mukaisesti lisäsimme kyselyyn osion, jossa selvitettiin Botanian asiakaskuntaa. Asiakastyytyväisyyskyselyn tarkoituksena oli auttaa toimeksiantajaa selvittämään nykyinen asiakaskunta, jotta yritystoimintaa ja palveluita voidaan kehittää kohdennetusti.
Kyselyn tulosten perusteella Visual Festivalista oli löydetty eniten tietoa sosiaalisesta mediasta. Kyselytuloksista käy myös ilmi, että asiakkaat ovat sitoutuneita käyttämään Botanian palveluita. Toimeksiantaja saa opinnäytetyöstä arvokasta tietoa Visual Festivalin sekä Botanian asiakkaista.
Visual Festival -tapahtuma järjestettiin toista kertaa Joensuussa lokakuussa 2019. Visual Festival on kansainvälinen valotaidefestivaali. Vuoden 2018 Visual Festival -tapahtumasta ei tehty asiakastyytyväisyyskyselyä, joten tapahtuman kehittämisen vuoksi sille nähtiin tarvetta.
Botaniaan on tehty mittavia uudistuksia muutaman vuoden sisällä, jotka ovat herättäneet mielipiteitä asiakkaissa. Toimeksiantajan toiveiden mukaisesti lisäsimme kyselyyn osion, jossa selvitettiin Botanian asiakaskuntaa. Asiakastyytyväisyyskyselyn tarkoituksena oli auttaa toimeksiantajaa selvittämään nykyinen asiakaskunta, jotta yritystoimintaa ja palveluita voidaan kehittää kohdennetusti.
Kyselyn tulosten perusteella Visual Festivalista oli löydetty eniten tietoa sosiaalisesta mediasta. Kyselytuloksista käy myös ilmi, että asiakkaat ovat sitoutuneita käyttämään Botanian palveluita. Toimeksiantaja saa opinnäytetyöstä arvokasta tietoa Visual Festivalin sekä Botanian asiakkaista.