Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Digimarkkinointisuunnitelma Safeco Oy:lle

Lindtman, Liina (2019)

 
Avaa tiedosto
Opinnäytetyö (1.029Mt)
Liite 1 (684.4Kt)
Lataukset: 


Lindtman, Liina
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019121025674
Tiivistelmä
Digimarkkinoinnilla on suuri merkitys yrityksen brändin tunnettuuden näkökulmasta ja se toimii liiketoiminnan kasvun tukena. Digimarkkinointisuunnitelman avulla tavoitellaan erottautumista kilpailijoista ja pääsyä potentiaalisten uusien asiakkaiden tietoisuuteen.

Tässä opinnäytetyössä oli tarkoituksena luoda digimarkkinoinnin suunnitelma Seinäjoen alueella toimivalle Safeco Oy:lle, joka on työturvallisuus- ja pelastusalan yritys. Yritys ei ole aikaisemmin panostanut digitaaliseen markkinointiinsa. Opinnäytteen tavoitteena on kehittää yrityksen markkinointia siten, että luodaan toimenpide-ehdotuksia sekä selkeät ohjeet niiden toteutukseen.

Opinnäytetyö koostuu teoriaosuudesta sekä toiminnallisesta osuudesta. Työn teoriaosuudessa on käyty läpi digimarkkinoinnin teoriaa kirjallisuuteen ja sähköisiin lähteisiin pohjautuen. Teoriaosuudessa on käsitelty digimarkkinoinnin yleistä tilannetta sekä inbound- ja outbound-markkinoinnin eroja. Teoriaosuudessa on lisäksi avattu digimarkkinoinnin erilaisia seurantamenetelmiä sekä käyty läpi web-analytiikkaa. Myös erilaisista keinoista ja kanavista, kuten hakukonemarkkinoinnista, sähköpostimarkkinoinnista sekä mobiilimarkkinoinnista on kerrottu niiden eri muotoja. Lisäksi on käyty läpi markkinointisuunnitelman luomista vaihe vaiheelta. Vaiheet sisältävät erilaisia analyysejä yrityksen lähtötilanteen ja kilpailutilanteen selvittämiseksi, markkinointisuunnitelman toimenpiteitä sekä niiden budjetointia ja mittausta.

Toiminnallinen osuus koostuu valmiista digimarkkinoinnin suunnitelmasta. Toiminnallinen osuus on luotu teoriaosuuden pohjalta. Lopputuloksena on toteutunut digitaalisen markkinoinnin suunnitelma, jonka tuotoksena on valmiit toimenpiteet markkinoinnin parantamiseksi. Markkinointisuunnitelma sisältää yrityksen lähtötilanteen kartoituksen, sen pohjalta tehdyn SWOT-analyysin, sekä digimarkkinoinnin tavoitteet. Luotiin yritykselle sopivat ostajapersoonat ja kilpailija-analyysin kautta on kartoitettu yrityksen mahdollisia kilpailijoita. Markkinastrategia on luotu 5P-mallin mukaisesti ja markkinointisuunnitelmalle on luotu budjetti toimenpiteiden perusteella. Loppuun on kirjoitettu muutokset kanavoittain ja niihin vaadittavat toimenpiteet.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste