Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Asiakaskokemuksen johtaminen myynnin näkökulmasta

Mölsä, Marko (2019)

 
Avaa tiedosto
YAMK_2019_Opinnäytetyö_Marko_Mölsä.pdf (1.855Mt)
Lataukset: 


Mölsä, Marko
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019121126019
Tiivistelmä
Yritykset pyrkivät vahvistamaan asiakasuskollisuuttaan ja lisäämään kilpailuetuaan luomalla erinomaisia asiakaskokemuksia liiketoiminnan eri osa-alueilla. Tärkeäksi elementiksi tässä on muodostunut asiakkaiden tarpeiden tunnistaminen ja niiden täyttäminen. Yhä tärkeämpään rooliin nousee myös asiakaskokemuksien luonti eri toimintojen välillä, kuten myynti, markkinointi ja palvelukokonaisuudet. Tätä kanssakäymistä asiakkaan ja yrityksen toimintojen välillä tulee kehittää yhä enemmän yhdessä, jotta pystyttäisiin saavuttamaan erinomaisia asiakaskokemuksia mahdollisimman tehokkaasti ja ongelmitta.
Tämän kehittämishankkeen tarkoituksena oli selvittää, miten asiakaskokemus on muuttunut valmistavan konepajateollisuuden asiakasyritysten osto-organisaatiossa ja mitkä tekijät siihen vaikuttavat. Pyrkimyksenä oli myös selvittää tekijöitä, jotka vaikuttavat myyntikohtaamisen onnistumiseen.
Tutkimusosan tavoitteena oli selvittää, millaiseksi asiakkaat kokevat toimittajien myyntikäyntien ja tapahtumien asiakaskokemuksen muodostumisen. Tietoperustassa tuodaan esille myös asiakaskokemuksen asiakaskosketuspisteitä ja asiakaskokemuksen johtamisen tärkeyttä eri kanavien kautta sekä perehdytään hieman Flywheel-toimintamalliin.
Tutkimusongelmaa lähestyttiin empiirisessä osiossa pääosin määrällisellä eli kvantitatiivisella menetelmällä. Tutkimus toteutettiin kyselylomakkeella, jossa haastateltiin useita konepajateollisuuden hankinnoista vastaavia henkilöitä. Kehittämishankkeen tuloksena syntyi uudistettu toimintamalli, joka ohjaa myyntihenkilöitä oman osaamisen kehittämisessä asiakaslähtöisempään suuntaan parhaan asiakaskokemuksen muodostumisen tuottamiseksi.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste