Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Tanssijoiden asiakaspersoonat

Tahvanainen, Karoliina (2019)

 
Avaa tiedosto
Tanssijoiden asiakaspersoonat_KaroliinaTahvanainen.pdf (1.614Mt)
Lataukset: 


Tahvanainen, Karoliina
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019121126109
Tiivistelmä
Opinnäytetyö tehtiin tukemaan toimeksiantajayrityksen markkinointia. Tämän opinnäytetyön tavoitteena on selvittää, minkälainen on tanssitunneille hakeutuva henkilö. Opinnäytetyö on toteutettu yhteistyössä toimeksiantajan, Bailailon, kanssa. Bailailo on pääkaupunkiseudulla toimiva tanssistudio, jolla on toimipiste Helsingin Hakaniemessä. Opinnäytetyön tuloksena ovat asiakaspersoonat, jotka toimivat tukena toimeksiantajayrityksen inbound markkinoinnissa.

Työn tietopohja keskittyy asiakasymmärrykseen, vaikuttavan sisällön tuottamiseen sekä inbound markkinointiin. Inbound markkinoinnilla tarkoitetaan sellaista markkinointia, jonka tavoitteena on houkutella asiakkaat lähestymään itse markkinoijaa kiinnostavan sisällön avulla. Opinnäytetyön tietopohja on rajattu inbound markkinointiin, sillä tutkimuksen tavoitteena on kehittää asiakaspersoonat erityisesti toimeksiantajan inbound markkinoinnin tueksi.

Tässä opinnäytetyössä on käytetty tutkimusmenetelmänä kyselyä. Kysely toteutettiin toimeksiantajayrityksen nykyisille asiakkaille. Kyselyyn vastasi yhteensä 30 henkilöä. Kyselyn perusteella selvitettiin jo olemassa olevien asiakkaiden tavoitteita, haasteita, heidän arvostamiaan asioita, tiedonhankintakanavia, turhaumia ja toiveita. Kysely toteutettiin sekä sähköisesti SurveyMonkey-sovelluksen avulla, että paperisena lomakkeena.

Tutkimuksen tulokset on analysoitu teemoittain ja niiden pohjalta on luotu asiakaspersoonat. Tulosten perusteella asiakaspersoonia on kaksi ja ne kuvastavat toimeksiantajayrityksen kahta tärkeintä asiakasryhmää. Asiakaspersooniksi muodostuivat 26-vuotias Anna ja 37-vuotias Liisa. Anna kuvastaa 20-30 vuotiaita lapsettomia naisia, jotka käyvät tanssitunneilla tavoitteellisesti. Liisa sen sijaan kuvastaa 31-40 vuotiaita perheellisiä naisia, jotka käyvät tanssitunneilla pitääkseen yllä peruskuntoa, mutta he eivät halua ottaa tanssimisesta stressiä. Molemmat asiakaspersoonat ovat tutkitun tiedon perusteella tehtyjä fiktiivisiä henkilöprofiileja, joita toimeksiantajayritys voi käyttää apuna markkinoinnissaan. Mielestäni nämä asiakaspersoonat vastaavat hyvin tutkimuksesta saatuja tuloksia.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste