Markkinointisuunnitelma: Case - Ykkösmedia Oy
Essi, Mäkinen (2019)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019121226279
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019121226279
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on kartoittaa mainosmediapaikkoja myyvän pienyrityksen markkinoinnin tämänhetkistä tilannetta sekä tutkia millaisista markkinoinnin keinoja sen kannattaisi käyttää oman markkinointinsa tehostamiseen. Työ on toteutettu toi-meksiantona Ykkösmedia Oy:lle. Työssä käsitellään kaikkia markkinointisuunnitelman osa-alueita, ja keskitytään sen tarpeita vastaaviin osa-alueisiin.
Opinnäytetyön tutkimusaiheena on tehdä kattava markkinointisuunnitelma mainos-mediapaikkoja myyvälle pienyritykselle. Työ on luonteeltaan tutkimuksellinen, sillä työssä käytetään erilaisia tutkimukselle ominaisia tiedonkeruu- ja analysointimenetel-miä. Työn tavoitteena on käydä kattavasti läpi kaikki markkinointisuunnitelman osa-alueet, toimeksiantajayritykselle hyödyllisiin markkinoinnin keinoihin. Työssä kartoite-taan toimialan ja yrityksen tilannetta, sekä pohditaan millaisia markkinoinnin keinoja yrityksen kannattaa käyttää tehostaakseen liiketoimintaansa.
Tutkimusmenetelminä käytetään kvalitatiivista tutkimusta. Teoriaosa pohjautuu ai-heen kirjallisuuteen ja artikkeleihin ja siinä käsitellään kaikki markkinointisuunnitelman osa-alueet. Empiriaosuudessa tiedon lähteenä käytetään yrityksen toimitusjohtajan haastattelusta ja vapaasti netissä saatavilla olevaa tietoa.
Työn lopputuloksena on kaikki markkinointisuunnitelman osa-alueet kattava markki-nointisuunnitelma Ykkösmedia Oy:lle. Suunnitelman avulla yritys tunnistaa sille hyö-dyllisiä markkinoinnin keinoja, ja saa konkreettisia toimintaohjeita sekä työkaluja markkinoinnin kehittämiseen.
Opinnäytetyön tutkimusaiheena on tehdä kattava markkinointisuunnitelma mainos-mediapaikkoja myyvälle pienyritykselle. Työ on luonteeltaan tutkimuksellinen, sillä työssä käytetään erilaisia tutkimukselle ominaisia tiedonkeruu- ja analysointimenetel-miä. Työn tavoitteena on käydä kattavasti läpi kaikki markkinointisuunnitelman osa-alueet, toimeksiantajayritykselle hyödyllisiin markkinoinnin keinoihin. Työssä kartoite-taan toimialan ja yrityksen tilannetta, sekä pohditaan millaisia markkinoinnin keinoja yrityksen kannattaa käyttää tehostaakseen liiketoimintaansa.
Tutkimusmenetelminä käytetään kvalitatiivista tutkimusta. Teoriaosa pohjautuu ai-heen kirjallisuuteen ja artikkeleihin ja siinä käsitellään kaikki markkinointisuunnitelman osa-alueet. Empiriaosuudessa tiedon lähteenä käytetään yrityksen toimitusjohtajan haastattelusta ja vapaasti netissä saatavilla olevaa tietoa.
Työn lopputuloksena on kaikki markkinointisuunnitelman osa-alueet kattava markki-nointisuunnitelma Ykkösmedia Oy:lle. Suunnitelman avulla yritys tunnistaa sille hyö-dyllisiä markkinoinnin keinoja, ja saa konkreettisia toimintaohjeita sekä työkaluja markkinoinnin kehittämiseen.