Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Mikroyritysten markkinoinnin kehittäminen verkkokurssin avulla: Case Mainosstudio Hanna Lauronen

Lauronen, Hanna (2019)

 
Avaa tiedosto
Lauronen_Hanna.pdf (1.421Mt)
Lataukset: 


Lauronen, Hanna
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019121226306
Tiivistelmä
Suomalaisista yrityksistä 93% on mikroyrityksiä. Mikroyrittäjän päivät koostuvat usein hyvin erilaisista työtehtävistä, jotka vaativat myös oman ydinosaamisen ulkopuolisia taitoja. Markkinointi on yksi tehtävistä, jotka mikroyrityksissä hoidetaan tyypillisesti itse muun toiminnan ohella. Markkinointiosaamisen kehittäminen auttaa pientä yritystä menestymään ja tekee myyntityöstä helpompaa.

Kehittämishankkeessa selvitettiin, kuinka mikroyritysten markkinointiosaamista voisi kehittää verkkokurssin avulla. Tietoperustan ensimmäisessä osassa käsiteltiin mikroyrittäjyyttä, palvelumuotoilua, verkkopedagogiikkaa sekä verkkokursseja. Toinen osa käsitteli niitä markkinoinnin osa-alueita, jotka soveltuvat hyvin myös mikroyrittäjien käyttöön. Kehittämishankkeessa suunniteltiin palvelumuotoilun keinoin mikroyrittäjien markkinointia käsittelevän verkkokurssin roadmap. Tiedonkeruussa ja kehittämisessä käytettiin sekä määrällisiä että laadullisia tutkimusmenetelmiä: sosiaalisen median ja sähköpostin kautta toteutettua kyselyä sekä valittujen yrittäjien kanssa toteutettuja haastatteluja ja työpajatyöskentelyjä.

Kyselyn vastaajista lähes 70% koki tarvetta markkinointiosaamisensa kehittämiseen. Tärkeimmiksi kehittämiskohteiksi mainittiin sisältösuunnittelu, verkkosivusto ja markkinointisuunnittelu. Verkkokurssia piti mielekkäimpänä koulutusmuotona 26 % vastaajista. Vastausten mukaan hyvä verkkokurssi on teknisesti ja sisällöllisesti onnistunut, aikataulutettu sekä selkeästi etenevä kokonaisuus, jossa on mukana yhteisöllisyyttä. Työpajatyöskentely vahvisti, että kyselyn pohjalta luotu roadmap soveltuu käytäntöön vietäväksi. Palvelumuotoilun keinoin saavutettiin siis syvempi asiakasymmärrys kohderyhmän toiveista ja tarpeista.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste