Päiväkävijöiden lisääminen Lahden ja Heinolan alueilta markkinointiviestinnän avulla : Case: Liikunta- ja vapaa-ajankeskus Vierumäki
Malkamäki, Ronja (2019)
Malkamäki, Ronja
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019121226285
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019121226285
Tiivistelmä
Opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona liikunta- ja vapaa-ajankeskus Vierumäelle. Tutkimuksella haluttiin selvittää, miten Vierumäelle saataisiin lisättyä päiväkävijöitä markkinointiviestinnän avulla Lahden ja Heinolan alueilta, koska tällä hetkellä päiväkävijöiden osuus asiakkaista on pieni.
Tutkimus suoritettiin kvantitatiivisena kyselytutkimuksena. Kysely toteutettiin kyselylomakkeella, joka jaettiin vastaajille internetin eri kanavissa. Tuloksien perusteella välimatkaa Lahdesta tai Heinolasta Vierumäelle ei koeta liian pitkäksi päiväkäyntiä varten. Suurin osa vastaajista ei ole tietoinen Vierumäki Friends -etuohjelmasta eikä ole nähnyt Vierumäen markkinointia missään. Markkinointikanavista suosituimmat ovat Facebook ja Instagram, ja markkinointisisällössä toivottaisiin olevan etuja ja tarjouksia sekä tietoa tarjonnasta.
Näistä tuloksista voidaan päätellä, että päiväkävijöiden vähäisyys ei johdu välimatkasta vaan markkinoinnin puutteesta. Samalla voidaan huomata eri ikäryhmillä erilaisia toiveita esimerkiksi markkinointikanavien suhteen.
Tutkimus suoritettiin kvantitatiivisena kyselytutkimuksena. Kysely toteutettiin kyselylomakkeella, joka jaettiin vastaajille internetin eri kanavissa. Tuloksien perusteella välimatkaa Lahdesta tai Heinolasta Vierumäelle ei koeta liian pitkäksi päiväkäyntiä varten. Suurin osa vastaajista ei ole tietoinen Vierumäki Friends -etuohjelmasta eikä ole nähnyt Vierumäen markkinointia missään. Markkinointikanavista suosituimmat ovat Facebook ja Instagram, ja markkinointisisällössä toivottaisiin olevan etuja ja tarjouksia sekä tietoa tarjonnasta.
Näistä tuloksista voidaan päätellä, että päiväkävijöiden vähäisyys ei johdu välimatkasta vaan markkinoinnin puutteesta. Samalla voidaan huomata eri ikäryhmillä erilaisia toiveita esimerkiksi markkinointikanavien suhteen.