Suomalaisten hostellien kehittäminen brändäyksen näkökulmasta
Lundell, Iida (2019)
Lundell, Iida
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019121326617
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019121326617
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, miten suomalaisia hostelleja voi kehittää brändäyksen avulla. Työ auttaa brändäämisen näkökulmasta hostelleja yritys- sekä brändinkehityksessä ja toisaalta myös avaa kotimaanmatkailijoille hostellia käsitteenä sekä kuvaa sen tarjoamia mahdollisuuksia majoitusvaihtoehtona.
Opinnäytetyön teoriaosuus jakautuu kahteen osaan, joista ensimmäisessä käsitellään hostellin konseptia Suomessa sekä esitellään opinnäytetyöni toimeksiantaja, Suomen Hostellijärjestö. Toisessa osassa perehdytään brändiin ilmiönä sekä brändäämiseen yritystoiminnan kehityksen apuvälineenä.
Opinnäytetyön tutkimusosuudessa pyritään kartoittamaan kohderyhmäksi valikoituneiden Suomen Hostellijärjestöön kuuluvien HI-hostellien tietämystä brändäämisestä sekä yritysbrändinkehityksen nykytilannetta ja tarvetta. Saatujen tutkimustulosten pohjalta on pyritty muodostamaan mahdollisimman hyödyllisiä kehitysehdotuksia HI-hostellien avuksi sekä selittämään niitä konkreettisten esimerkkien kautta ja tarjoamaan avuksi erilaisia brändinkehityksen työkaluja.
Opinnäytetyön teoriaosuus jakautuu kahteen osaan, joista ensimmäisessä käsitellään hostellin konseptia Suomessa sekä esitellään opinnäytetyöni toimeksiantaja, Suomen Hostellijärjestö. Toisessa osassa perehdytään brändiin ilmiönä sekä brändäämiseen yritystoiminnan kehityksen apuvälineenä.
Opinnäytetyön tutkimusosuudessa pyritään kartoittamaan kohderyhmäksi valikoituneiden Suomen Hostellijärjestöön kuuluvien HI-hostellien tietämystä brändäämisestä sekä yritysbrändinkehityksen nykytilannetta ja tarvetta. Saatujen tutkimustulosten pohjalta on pyritty muodostamaan mahdollisimman hyödyllisiä kehitysehdotuksia HI-hostellien avuksi sekä selittämään niitä konkreettisten esimerkkien kautta ja tarjoamaan avuksi erilaisia brändinkehityksen työkaluja.