Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakastyytyväisyystutkimus Narai hotelliin

Härkönen, Saara; Korja, Hanna (2011)

 
Avaa tiedosto
harkonen_saara.pdf (2.593Mt)
Lataukset: 


Härkönen, Saara
Korja, Hanna
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201104043865
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää ovatko asiakkaat tyytyväisiä Narai hotelliin ja sen tarjoamiin palveluihin. Asiakkaiden taustatietojen lisäksi kyselylomakkeessa kysyttiin kattavasti mitä palveluita asiakkaat olivat hotellissa majoittuessaan käyttäneet ja mitä mieltä he olivat niistä. Tutkimus oli hotellille ajankohtainen, sillä asiakastyytyväisyyttä ei ollut hotellissa aiemmin järjestelmällisesti selvitetty. Tutkimuksen teoriaosuudessa on käsitelty thaimaalaista palvelukulttuuria sekä palvelun ja asiakastyytyväisyyden teoriaa. Teoriaosassa on kerrottu myös lyhyesti Thaimaasta, Bangkokista ja Narai hotellista.

Tutkimus on kvantitatiivinen eli tilastollinen tutkimus ja se toteutettiin lomakekyselynä. Lomakkeita jaettiin 500 kappaletta 5.4.–2.6.2010 välisenä aikana hotellin vastaanotossa ja suoraan hotellihuoneisiin. Vastauksia saatiin 89 kappaletta ja kyselyn vastausprosentti oli 17,8 %. Saatu tutkimusaineisto käsiteltiin SPSS -tilastointiohjelman ja Microsoft Excel -ohjelman avulla. Tuloksia vertailtiin ristiintaulukoinnin avulla ja eroja tarkasteltiin riippumattomuustestien avulla.

Tuloksista kävi ilmi, että yli puolet vastaajista oli miehiä ja vastaajien iän keskiarvoksi saatiin 45 vuotta. Vastaajat tulivat yhteensä 24 eri maasta, Australian ja Saksan ollessa yleisimpiä. Matkantarkoitus oli suurimmalla osalla lomamatka. Hieman alle puolet vastaajista oli vieraillut Narai hotellissa jo aiemmin. Vastaajien keskimääräinen viipymä hotellissa oli kolme yötä. Suurin osa vastaajista oli varannut hotellin matkatoimiston kautta. Suurin osa vastaajista oli valinnut Narai hotellin hyvän sijainnin vuoksi. Toiseksi eniten hotellin valintaan oli vaikuttanut hinta. Yli puolet vastaajista oli majoittunut standard -huoneessa. Vastaajat olivat keskimäärin tyytyväisiä Narai hotelliin ja sen tarjoamiin palveluihin, palvelun nopeuteen sekä hotellihuoneeseen ja hotellin siisteyteen. Vastaajat aikovat keskimäärin ehkä vierailla Narai hotellissa uudestaan ja ehkä suositella hotellia tuttavilleen ja sukulaisilleen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste