Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sisältöstrategia Café Torpanrannan sosiaalisen median kanaville

Martikainen, Ella (2019)

 
Avaa tiedosto
ONT_Martikainen.pdf (681.1Kt)
Lataukset: 


Martikainen, Ella
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019121727275
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Café Torpanranta, kahvila Helsingin Munkkiniemessä. Yrityksellä on vuosikymmenten kokemus alalta ja toimintaympäristön muutokseen verkkonäkyvyyden kannalta ei oltu vielä päästy kunnolla mukaan. Työn tavoite oli luoda yritykselle sosiaalisen median sisältöstrategia, jonka avulla kovan kehitystyön tuloksena saavutettu palvelunlaatu tuotaisiin esiin myös yrityksen sosiaalisen median kanavilla, Facebookissa ja Instagramissa. Yrityksellä oli jo valmiina profiilit näillä kanavilla, mutta opinnäytetyön tarkoituksena oli muodostaa niille strategia, jonka avulla käytännön työstä saadaan johdonmukaista, sekä yritykselle hyödyllistä. Varsinaisen sisältöstrategian lisäksi työn tarkoitus oli keskittyä myös käytännön toteuttamiseen, jotta strategian toteutus olisi kohdeyritykselle mahdollisimman helppoa.

Menetelminä opinnäytetyössä käytettiin teemahaastattelua, yrityksen sosiaalisen median tilien nykytilan analyysiä, kilpailija-analyysiä, sekä asiakasprofilointia. Opinnäytetyössä käsiteltiin mahdollisimman ajankohtaisia, monipuolisia näkemyksiä sisältöstrategian muodostamisesta. Teoreettisen viitekehyksen avulla pyrittiin saavuttamaan juuri kohdeyritystä parhaiten palveleva strategia. Sisältöstrategian eri elementit lajiteltiin SOSTAC-viitekehyksen ympärille ja lisäksi teoriaosuudessa käsiteltiin yrityksen käytössä olevien sosiaalisen median kanavien tämän hetkistä tilannetta ja toimintaympäristöä.

Opinnäytetyön tuloksena syntyi sisältöstrategia, joka ohjaa yritystä kokonaisvaltaisen sisällöntuottamisen kannalta eteenpäin pitkällä tähtäimellä. Noudattamalla johdonmukaisesti tätä optimaalista strategiaa, yritys tulee tavoittamaan potentiaalinsa myös verkossa. Lisäksi strategisen viitekehyksen pohjalta luotiin toimintasuunnitelma avuksi käytännön toteutuksen hallintaan. Strategia luotiin olemassa olevien resurssien mukaisesti ja sen tavoitteet ovat saavutettavissa ilman lisäresursseja.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste