Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Vientisuunnitelma : Case yritys: Karhu

Haaman, Jani (2019)

Avaa tiedosto
Opinnäytetyö (401.4Kt)
Lataukset: 


Haaman, Jani
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019121727102
Tiivistelmä
Karhu on suomalainen kenkäbrändi. He ottavat paljon vaikutteita Suomen luonnosta sekä suomalaisista urheilijoista, kuten esimerkiksi juoksijalegenda Paavo Nurmesta. Karhulla on pitkä historia kenkävalmistajana, mutta sitä ei tunnisteta vielä paljoa muualla maailmassa, kuin Suomessa. Tähän on kuitenkin tulossa muutos, sillä Karhu on harkitsemassa uutta aluevaltausta: Yhdysvaltoja.
Tähän uuteen markkinavaltaukseen liittyy myös paljon riskejä. Esimerkiksi kuljetuksien aikana voi tapahtua jotakin tai Karhun kengät eivät olekaan niin suuri menestys kuin on odotettu. Näihin kuitenkin voi ja täytyykin varautua erilaisin keinoin. Yksi näistä keinoista on toteutettu tutkimus, jonka avulla pyrittiin selvittämään alustavasti amerikkalaisten kenkäharrastajien kiinnostus Karhun kenkiä kohtaan.
Itse markkinat Yhdysvalloissa ovat valtavat verrattuna muihin maihin. Jos Karhu saa tarpeeksi tunnettavuutta siellä, heille avautuu paljon uusia ovia. He voivat saada esimerkiksi suuria julkisuuden henkilöitä, kuten urheilijoita tai muusikoita tekemään heidän kanssaan yhteistyötä ja tätä kautta lisätä vielä enemmän Karhun tunnettavuutta sekä liikevaihtoa.
Tutkimus suoritettiin kvantitatiivisena tutkimuksena, jonka tarkoituksena oli tässä tutkimuksessa kartoittaa olemassa oleva tilanne mahdollisimman suurella määrällä vastaajia. Tutkimuksen kohteena oli se, että tietävätkö amerikkalaiset, etenkin New Yorkissa asuvat henkilöt Karhusta ja onko heillä mielenkiintoa kenties ostaa Karhun kenkiä. Tutkimus toteutettiin kyselytutkimuksena Google Formsin avulla.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste