Brändin tunnettuuden kasvattaminen digimarkkinoinnin avulla
Silvennoinen, Nea (2019)
Silvennoinen, Nea
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019121927692
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019121927692
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli saada näkyvyyttä uudelle Suomen markkinoille lanseerattavalle kosmetiikkabrändille sekä kasvattaa brändin tunnettuutta digitaalisen markkinoinnin keinoin. Markkinoinnissa käytettiin sosiaalisen median kanavia, Facebookia ja Instagramia, sekä brändin verkkosivuja. Työn toimeksiantajana toimi Sirowa Finland Oy, ja työ toteutettiin osana brändin lanseerausprosessia.
Tietoperusta rakentui sisältöstrategiasta, sisältömarkkinoinnista monesta eri näkökulmasta sekä verkkosivujen käytettävyydestä ja visuaalisesta suunnittelusta. Sisältömarkkinointia käsitellään yleisesti sekä verkkosivujen että sosiaalisen median näkökulmasta. Tietoperustaa sovellettiin toiminnallisen osuuden suunnittelussa sekä sisällöntuottamisessa. Toiminnallisena osuutena tuotettiin brändin sosiaalisen median kanaviin sisältöä ja rakennettiin brändin verkkosivut sekä suunniteltiin osa verkkosivujen sisällöstä. Tavoitteen mukaisesti brändille saatiin luotua näkyvyyttä ja brändin verkkosivut vastasivat sen kohderyhmien tarpeisiin. Toimeksiantaja arvioi, että luotu sisältö ja visuaalinen ilme vastasivat työn tavoitteita.
Tietoperusta rakentui sisältöstrategiasta, sisältömarkkinoinnista monesta eri näkökulmasta sekä verkkosivujen käytettävyydestä ja visuaalisesta suunnittelusta. Sisältömarkkinointia käsitellään yleisesti sekä verkkosivujen että sosiaalisen median näkökulmasta. Tietoperustaa sovellettiin toiminnallisen osuuden suunnittelussa sekä sisällöntuottamisessa. Toiminnallisena osuutena tuotettiin brändin sosiaalisen median kanaviin sisältöä ja rakennettiin brändin verkkosivut sekä suunniteltiin osa verkkosivujen sisällöstä. Tavoitteen mukaisesti brändille saatiin luotua näkyvyyttä ja brändin verkkosivut vastasivat sen kohderyhmien tarpeisiin. Toimeksiantaja arvioi, että luotu sisältö ja visuaalinen ilme vastasivat työn tavoitteita.
