Digitaalisen markkinontiviestinnän suunnitelma - Case: Costa Blanca Suomi-Seura
Tammentie, Saara (2019)
Avaa tiedosto
Lataukset:
Tammentie, Saara
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019122227830
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019122227830
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli digitaalisen markkinointiviestinnän suunnitelma Costa Blanca Suomi-Seuralle. Opinnäytetyössä tehtiin myös maineanalyysi yhdistyksen toiveesta. Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää toimiva, kustannustehokas digitaalisen markkinointiviestinnän suunnitelma, joka tavoittaisi uuden asiakassegmentin, alueella asuvat ja Costa Blancan seudulle myös enenevässä määrin muuttavat suomalaiset lapsiperheet. Samalla suunnitelman tavoitteena oli nostaa ja kirkastaa seuran profiilia toimivan viestinnän myötä.
Opinnäytetyössä kartoitettiin digitaalisen markkinointiviestinnän menetelmiä kirjallisuuteen ja sähköisiin lähteisiin perustuen. Suunnitelman tuotokset muotoutuivat opinnäytetyön kirjoittajan opintoihin pohjautuvista kokemuksista, sekä työharjoittelusta Costa Blanca Suomi-Seuralla kolmen kuukauden ajan.
Opinnäytetyö oli luonteeltaan toiminnallinen, ja sen tutkimus- ja analyysimenetelminä toimivat online-kysely, puolistrukturoitu teemahaastattelu, SWOT-analyysi ja TOWS-matriisi. Kirjoittajan työkokemus yhdistyksessä auttoi hahmottamaan, millaisia resursseja heillä on digitaalisen markkinointiviestinnän toteuttamiseen, sekä uuden asiakassegmentin saamiseksi. Suunnitelma tehtiin siten, että toimeksiantaja pystyy jatkokehittämään sitä tarvittaessa ja hyödyntämään sitä monipuolisesti. Opinnäytetyö saavutti tavoitteensa, ja Costa Blanca Suomi-Seura oli siihen tyytyväinen, ja lähti toteuttamaan suunnitelman osia välittömästi.
Opinnäytetyössä kartoitettiin digitaalisen markkinointiviestinnän menetelmiä kirjallisuuteen ja sähköisiin lähteisiin perustuen. Suunnitelman tuotokset muotoutuivat opinnäytetyön kirjoittajan opintoihin pohjautuvista kokemuksista, sekä työharjoittelusta Costa Blanca Suomi-Seuralla kolmen kuukauden ajan.
Opinnäytetyö oli luonteeltaan toiminnallinen, ja sen tutkimus- ja analyysimenetelminä toimivat online-kysely, puolistrukturoitu teemahaastattelu, SWOT-analyysi ja TOWS-matriisi. Kirjoittajan työkokemus yhdistyksessä auttoi hahmottamaan, millaisia resursseja heillä on digitaalisen markkinointiviestinnän toteuttamiseen, sekä uuden asiakassegmentin saamiseksi. Suunnitelma tehtiin siten, että toimeksiantaja pystyy jatkokehittämään sitä tarvittaessa ja hyödyntämään sitä monipuolisesti. Opinnäytetyö saavutti tavoitteensa, ja Costa Blanca Suomi-Seura oli siihen tyytyväinen, ja lähti toteuttamaan suunnitelman osia välittömästi.