Ikigai Events Markkinointisuunnitelma
Muthugalage, Kristian; Muthugalage, Kristian (2019)
Muthugalage, Kristian
Muthugalage, Kristian
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019122427881
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019122427881
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni aiheena on laatia markkinointisuunnitelma omalle luennoitsijoiden välittämiseen keskittyvälle yritykselleni. Tutkin opinnäytetyössäni, miten laatia hyvä markkinointisuunnitelma ja tutkimustulosten pohjalta laadin yritykselle markkinointisuunnitelman.
Opinnäytetyö on toiminnallinen työ ja tutkimusaineisto on kerätty käyttämällä kirjoituspöytätutkimusta, jonka avulla olen selvittänyt, miten laatia hyvä markkinointisuunnitelma. Käsittelen tutkimuksessani markkinointisuunnitelman kirjoittamista ja sen sisältöä oman yritykseni kohdalla. Markkinointisuunnitelmassa käsitellään yrityksen lähtötilannetta, markkinoinnin segmentointia, strategioita, tavoitteiden asettamista sekä erilaisia markkinoinnin kilpailukeinoja.
Kirjoituspöytätutkimuksesta saadun tiedon perusteella olen laatinut markkinointisuunnitelman, jonka mukaan lähden yhtiökumppanini kanssa toteuttamaan yrityksemme markkinointia. Markkinointisuunnitelma on meille työkalu, jota käyttää alussa brändin rakentamiseen ja asiakkaiden houkutteluun.
Opinnäytetyö on toiminnallinen työ ja tutkimusaineisto on kerätty käyttämällä kirjoituspöytätutkimusta, jonka avulla olen selvittänyt, miten laatia hyvä markkinointisuunnitelma. Käsittelen tutkimuksessani markkinointisuunnitelman kirjoittamista ja sen sisältöä oman yritykseni kohdalla. Markkinointisuunnitelmassa käsitellään yrityksen lähtötilannetta, markkinoinnin segmentointia, strategioita, tavoitteiden asettamista sekä erilaisia markkinoinnin kilpailukeinoja.
Kirjoituspöytätutkimuksesta saadun tiedon perusteella olen laatinut markkinointisuunnitelman, jonka mukaan lähden yhtiökumppanini kanssa toteuttamaan yrityksemme markkinointia. Markkinointisuunnitelma on meille työkalu, jota käyttää alussa brändin rakentamiseen ja asiakkaiden houkutteluun.
