Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointikyvykkyyden kehittäminen asiakkuudenhallinnan ja myyntityön kehittämisen näkökulmista Hansaprint Oy:ssä

Järvinen, Sirkka-Liisa (2011)

 
Avaa tiedosto
ONT_Jarvinen_29_3_2011.pdf (605.7Kt)
Lataukset: 


Järvinen, Sirkka-Liisa
Laurea-ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201103313737
Tiivistelmä
Tämän tutkimuksellisen kehittämishankkeen tarkoituksena oli selvittää, kuinka markkinointikyvykkyyttä voidaan kehittää asiakkuuden hallinnan ja myyntityön kehittämisen näkökulmista. Tutkimus liittyy laajempaan kokonaishankkeeseen ja tässä työssä rajauduttiin kuvaamaan myyntiprosessin mallintamista nykytilanteesta kehittämistarpeeseen. Työ suoritettiin toiminnallisena kehittämishankkeena. Toimeksiantajana ja taustaorganisaationa kehittämishankkeessa oli Hansaprint Oy. Työn päätavoitteena oli mallintaa myyntiprosessi ja löytää siitä kehittämistarpeita.

Tutkimuksen teoreettinen viitekehys rakennettiin markkinointikyvykkyyden kehittämisen, asiakaslähtöisen liiketoiminnan, asiakkuudenhallinnan sekä myyntityön aihealueista ja alan viimeisimmästä kirjallisuudesta.

Kehittämishankkeen tutkimusotteena oli toimintatutkimus ja tiedonkeruumenetelmänä käytettiin sekä kvalitatiivista että kvantitatiivista menetelmää. Kerätyn tutkimusaineiston avulla tutkittiin kuutta aihealuetta. Aihealueet olivat asiakkuudenhallinta, myyntiprosessi, myynnin työkalut, uusi organisaatiomalli, tuotteistuksen vaikutus ja Noste-projektin tavoitteiden toteutuminen.

Hankkeen varsinaisena tuotoksena mallinnettiin myyntiprosessi kehityskohteineen Hansaprintin Noste-mallin, Hannuksen (2004) sekä Mattila ja Rautiaisen (2010) myyntiprosessien mukaan.

Kehittämistoimenpiteinä esitettiin asiakkuuden hallintaan järjestelmää, myynnin käytössä olevien työkalujen yksinkertaistamista, myyntiprosessin kehittämistä liidien (lead) hallinnan osalta sekä myyntitaitojen säännöllistä kehittämistä ja seurantaa.

Opinnäytetyöntekijän ja yrityksen edustajan arviointina todettiin, että hanke oli luotettava ja hyödyllinen sekä käyttökelpoinen. Vaikuttavuutta voidaan mitata vasta käyttöönottovaiheessa.

Jatkotutkimusaiheina esitettiin tutkittavaksi myynnin ja markkinoinnin yhteistyön, potentiaalisten asiakkaiden hallinnan sekä myynnin palkitsemisjärjestelmän kehittämistä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste