Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sosiaalinen media ja Facebook yrityksen toiminnassa

Markelin, Salla (2011)

Avaa tiedosto
Markelin_Salla.pdf (935.3Kt)
Lataukset: 


Markelin, Salla
Laurea-ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201104013799
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aihepiiriksi olen valinnut sosiaalisen median, sillä olen kiinnostunut sen vaikutuksista nykypäivän liiketoimintaan. Tänä päivänä tuntuu olevan välttämättömyys, että yritys toimii aktiivisesti sosiaalisessa mediassa. Asiakasdialogin mahdollisuus on kasvanut yhä tärkeämmäksi tekijäksi muutamana viime vuonna. Tämä sopii hyvin yhteen sosiaalisen median vahvan esiinmarssin kanssa. Sosiaalisesta mediasta yritys hakee toiminnalleen näkyvyyttä. Se pyrkii herättämään kuluttajien mielenkiinnon toimintaansa kohtaan sekä kommunikoimaan potentiaalisten asiakkaidensa kanssa uudella tavalla, kaksisuuntaisesti. Tavoitteena on yritystoiminnan kannattavuuden lisääminen.

Tämä opinnäytetyö käsittelee markkinointiviestintään sosiaalisessa mediassa. Työssä keskitytään sosiaalisen median yhteen ilmiöön, verkostoitumispalvelu Facebookiin. Aihetta käsitellään yrityksen näkökulmasta ja työssä pyritään selvittämään se, millä keinoin yritys voi Facebookia toiminnassaan hyödyntää. Teoriaosuudessa käsitellään mainontaa, digitaalisia markkinointikanavia sekä digitaalista markkinointiviestintää ja sen myötä tapahtunutta muutosta markkinointiviestinnässä. Tarkoituksella on rajattu pois markkinointiviestinnän muut osa-alueet.

Opinnäytetyön toimeksiantajana toimii Nelonen Media ja tutkimuskohteena on Nelonen Median Dance Suomi -televisio-ohjelman Facebook-fanisivu. Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, kuinka aktiivisesti ohjelman fanit sivua käyttävät, mitä he sivulta toivovat saavansa ja mihin tulisi kiinnittää huomiota niitä ylläpidettäessä. Lisäksi halutaan selvittää, kuinka sivua voitaisiin kehittää entistä mielenkiintoisemmaksi tulevia tuotantokausia silmälläpitäen.

Tutkimus on toteutettu käyttäen kvantitatiivista tutkimusmenetelmää. Tutkimuksen kyselylomake laadittiin sähköisellä E-lomakkeella ja kohderyhmänä toimi Dance Suomi -televisio-ohjelman Facebook-fanit. Linkki kyselyyn lähetettiin heille päivittämällä Dance Suomen Facebook-sivun statusta, jolloin statuspäivitys kyselylinkkeineen näkyi kaikkien fanien uutissyötteessä. Vastauksia saatiin viikon aikana 301 kappaletta ja niistä saatujen tulosten perusteella voidaan todeta käyttäjien olleen verraten tyytyväisiä tutkimuskohteena olleeseen Facebook-sivuun. Ylläpitäjien sekä ohjelmaan osallistuneiden henkilöiden aktiivisuutta kaivataan kuitenkin sivulla enemmän.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste