Liiketoimintasuunnitelma case: Markkinointi Pommi
Perttula, Henri (2011)
Perttula, Henri
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201104264795
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201104264795
Tiivistelmä
Liiketoimintasuunnitelma (business plan) on lähtöisin USA:sta ja tullut Suomeen 1980- luvulla. Liiketoimintasuunnitelman tarkoituksena on jaotella ja selventää yrityksen menestymistä ja kannattavuutta. Liiketoimintasuunnitelma on oleellinen osa yritysten liiketoimintaa, varsinkin sen perustamisvaiheessa.
Tässä opinnäytteessä tutkitaan yrittäjyyttä ja liiketoimintasuunnitelmaa ensin teoriatasolla ja lopulta luodaan liiketoimintasuunnitelma suunnitteilla olevalle yritykselle Markkinointi Pommille. Perustettava yritys tarjoaa asiakkailleen erilaisia myyn-ninedistämispalveluja. Sen kohderyhmänä ovat pienet ja keskisuuret yritykset, jotka haluavat kehittää markkinointiaan.
Opinnäytetyössä käydään ensiksi läpi lopputyön tavoitteet ja taustat. Tämän jälkeen tutkitaan yleisesti yrittäjyyttä ja liiketoimintasuunnitelman teoriaa. Sitten opinnäytetyössä siirrytään empiiriseen osuuteen, jossa käydään läpi perustettavan yrityksen liikeidea, markkinointiviestintä, ympäristö-analyysi, taloussuunnitelma ja arvioidaan yrityksen riskejä. Opinnäytetyössä on myös suunniteltu perustettavalle yritykselle Markkinointi Pommille visuaalinen ilme. Lopputyö on tehty kirjoituspöytämenetelmänä.
Tässä opinnäytteessä tutkitaan yrittäjyyttä ja liiketoimintasuunnitelmaa ensin teoriatasolla ja lopulta luodaan liiketoimintasuunnitelma suunnitteilla olevalle yritykselle Markkinointi Pommille. Perustettava yritys tarjoaa asiakkailleen erilaisia myyn-ninedistämispalveluja. Sen kohderyhmänä ovat pienet ja keskisuuret yritykset, jotka haluavat kehittää markkinointiaan.
Opinnäytetyössä käydään ensiksi läpi lopputyön tavoitteet ja taustat. Tämän jälkeen tutkitaan yleisesti yrittäjyyttä ja liiketoimintasuunnitelman teoriaa. Sitten opinnäytetyössä siirrytään empiiriseen osuuteen, jossa käydään läpi perustettavan yrityksen liikeidea, markkinointiviestintä, ympäristö-analyysi, taloussuunnitelma ja arvioidaan yrityksen riskejä. Opinnäytetyössä on myös suunniteltu perustettavalle yritykselle Markkinointi Pommille visuaalinen ilme. Lopputyö on tehty kirjoituspöytämenetelmänä.